سازمان نظام دامپزشکی در عمل، مجری سیاست های سازمان دامپزشکی کشور است

معاون آموزش و امور عضویت سازمان نظام دامپزشکی گفت: سازمان نظام دامپزشکی در عمل، مجری سیاست های سازمان دامپزشکی کشور بوده و به طور کلی در خصوص اشتغال دامپزشکان، آیین نامه نظارت بهداشتی که مصوب هیات وزیران است، تنها ابلاغیه ای بوده که همکاران دامپزشک را به عنوان مسئول فنی و بهداشتی و پیراپزشکان را به عنوان دستیار و ناظر بهداشتی در واحدهای تولیدی معرفی می کند.
کد خبر  9229
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، مهران مهدی پور؛ در خصوص تعداد عضویت افراد در نظام دامپزشکی و سایر رده ها، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان نظام دامپزشکی بیش از 45 هزار عضو دارد که شامل اعضای فعال و غیر فعال است. تعداد فعالان (کارت نظام دامپزشکی تمدید شده) نزدیک به 13هزار مورد بوده که از این تعداد نزدیک به 10 هزار نفر دامپزشکان دارای دکترای حرفه ای و تخصصی بوده و سایر افراد پیراپزشکان هستند.

وی در خصوص تدابیر ویژه نظام برای سایر رده ها، ادامه داد: سازمان دامپزشکی در عمل، مجری سیاست های سازمان دامپزشکی کشور بوده و به طور کلی در خصوص اشتغال دامپزشکان، آیین نامه نظارت بهداشتی که مصوب هیات وزیران است، تنها ابلاغیه ای بوده که همکاران دامپزشک را به عنوان مسئول فنی و بهداشتی و پیراپزشکان را به عنوان دستیار و ناظر بهداشتی در واحدهای تولیدی معرفی می کند.

معاون آموزش و امور عضویت سازمان نظام دامپزشکی ادامه داد: همچنین براساس این مصوبه هیات وزیران متناسب با نوع مدرک تحصیلی و محل اشتغال، حقوق و دستمزد را تعیین کرده است. گفتنی است که کلیه واحدهای مشمول ماده 2، ملزم بکارگیری یک نفر به عنوان دستیار هستند.

مهدی پور در خصوص برنامه های نظام برای بهبود معیشت پیرادامپزشکان؛ تاکید کرد: در حال حاضر برنامه هایی برای بهبود معیشت آن ها در دست بررسی وجود دارد، اما پیرادامپزشکان نیز مانند اعضای دامپزشک از مزایای بیمه تکمیلی، تامین اجتماعی، صندوق رفاه و مسکن استفاده می کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در شورای مرکزی، سایر رده های دامپزشکی نماینده ای دارند؛ عنوان کرد: در شورای مرکزی 9 نفر از اعضا انتخابی هستند و برای انتخاب، هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمام دارندگان کارت عضویت با هر مقطع تحصیلی حق شرکت دارند. البته در حال حاضر همه اعضا مذکور دامپزشک هستند ولی پیرادامپزشکان در شوراهای استانی حضور دارند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

معاون آموزش و امور عضویت سازمان نظام دامپزشکی در خصوص اینکه پیرادامپزشکان چگونه می توانند ابهامات خود را رفع کنند، اضافه کرد: این افراد بر حسب موضوع درخواستشان می توانند به معاونت های مختلف رجوع کنند. در حال حاضر سه معاونت در سازمان نظام وجود دارد که شامل معاونت آموزش و امور عضویت، معاونت فنی و صدور پروانه ها و معاونت مالی و پشتیبانی می شود.

گفتگو: غزاله شهیدی

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.