شیوه‌نامه نحوه تبلیغات داوطلبین شرکت در پنجمین دوره انتخابات نظام دامپزشکی استان های کشور

اطلاعیه شماره پنج سازمان نظام دامپزشکی در خصوص شیوه‌نامه نحوه تبلیغات داوطلبین شرکت در پنجمین دوره انتخابات نظام دامپزشکی استان های کشور منتشر شد.
کد خبر  10284
خبر مهم

به گزارش فاخته، در این اطلاعیه آمده است:

ماده ۱_ زمان و مکان تبلیغات

۱_۱_ محدوده زمانی مجاز برای فعالیت تبلیغاتی داوطلبین شرکت در پنجمین دوره انتخابات نظام دامپزشکی استانهای کشور از 18 دی 1402 شروع و تا ساعت 12 شب 1402/10/27 پایان می‌یابد.

1_2_ نامزدهای انتخابات در بازه زمانی فوق‌الذکر مجازند در چارچوب این شیوه‌نامه در مکان‌های مجاز، به شیوه‌های مجاز، که در چارچوب مقررات جاری کشور و سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. می‌باشد، نسبت به تبلیغات اقدام نمایند.

1-3- هر نوع اطلاع‌رسانی در خصوص انتخابات از طریق هیات اجرایی و یا هیات مرکزی نظارت پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور صورت خواهد گرفت.

1_4_ هیات‌های اجرایی استان پس از وصول فهرست نهایی داوطلبین در اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، نسبت به انتشار اسامی داوطلبین واجد شرایط در پورتال سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا به ترتیب حروف الفبا اقدام می‌نمایند.

ماده 2_شیوه‌های تبلیغات

1_چاپ و انتشار و توزیع تراکت

2_انتشار ویژه‌نامه در نشریات چاپی و الکترونیکی

3_راه‌اندازی وب سایت یا کانال در فضای مجازی در چارجوب قوانین حاکم بر فضای مجازی کشور

4_ارسال پیامک

۵_تنظیم و تدوین و انتشار یادداشت و مقاله و نظایر آنها

6_نصب بیلبورد در محل‌های مجاز

7_برگزاری نشست‌های(میتینگ‌های) انتخاباتی در مکان مجاز

8- سایر روش‌های تبلیغاتی مطابق ضوابط و مقررات جاری کشور و سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا.

ماده 3_امکانات تبلیغاتی

3_۱_ استفاده از عکس برای تراکت، زندگینامه و بروشور تبلیغاتی بلامانع است.

3_2_ نامزدهای انتخاباتی می‌توانند به صورت مشترک تبلیغات انتخاباتی داشته باشند.

تبصره: در کلیه موارد فوق رعایت شئون اخلاقی، حرفه‌ای و اسلامی الزامی بوده و تخلف از آن با گزارش واصله به رئیس هیات نظارت بر انتخابات، موجب طرح موضوع در هیات مرکزی و رد صلاحیت کاندیدا و ارجاع پرونده به هیات رسیدگی به تخلفات صنفی خواهد شد.

ماده 4_فعالیت‌های جمعی

4_۱_ داوطلبان می‌توانند با مشارکت یکدیگر گروه انتخاباتی و یا ائتلافی تشکیل داده و با یک نام مشخص فهرست انتخاباتی خود رابا رعایت ضوابط مربوطه ارائه دهند.

4_2_ تشکل‌های حرفه‌ای می‌توانند با نام و نشان خود داوطلبانی را معرفی نموده و فهرست انتخاباتی انتشار دهند.

4_3_ پس از اعلام رسمی حمایت تشکل‌ها و گروه‌های ثبت شده از یک داوطلب، وی می‌تواند حمایت آنان را در قالب وسایل تبلیغاتی و در محدوده زمانی مجاز درج و منتشر نماید.

ماده 5_محدودیت‌های تبلیغاتی

5_۱_ کارمندان (حقوق بگیران) سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت حق هیچگونه اقدامی جهت تبلیغات و یا معرفی کاندیداها ندارند.

5_2_ انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از طریق مراجع رسمی و دولتی و نهادهای عمومی نظیر وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها یا استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند، غیر مجاز است. همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات متعلق به دستگاه‌های فوق‌الذکر به داوطلبان یا هواداران آنها جایز نبوده و در صورت احراز انتساب آن به داوطلب، تخلف محسوب خواهد شد.

5_3_ شوراهای نظام دامپزشکی استان‌ها مجاز به انتشار هیچگونه مطلب، یادداشت، مقاله و خبر از داوطلبان انتخاباتی در دوره تبلیغات نمی‌باشند. لیکن اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص انتخابات با حفظ بیطرفی از طریق نشریات مربوط بلامانع است.

5_4_ اعضای هیات‌های نظارت و اجرایی حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخاباتی را ندارند.

5_۵_ انتشار هرگونه آگهی یا مطالبی علیه داوطلبین یا دست اندرکاران انتخابات توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی تخلف بوده و از طریق مراجع ذیصلاح توسط ذینفع قابلیت پیگیری خواهد داشت.

5_6_ داوطلبان انتخابات و هواداران آنها به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه سایر داوطلبان نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح نمایند و هرگونه اقدام سلبی یا هتک حرمت و حیثیت داوطلبان انتخاباتی غیر مجاز بوده و قابلیت پیگرد قانونی توسط ذینفع از طریق مراجع ذیصلاح می‌باشد.

5_7_ رفتار خلاف شئون در طول مدت تبلیغات و زمان برگزاری انتخابات، موجبات پیگرد انتظامی خواهد بود.

5_8_ هرگونه آگهی و اقلام تبلیغاتی باید قبل از شروع اخذ رای از محل شعبه توسط نامزدهای انتخاباتی با همکاری هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات جمع‌آوری گردد. لازم است ترتیبی اتخاذ شود که در طول ساعت رای‌گیری نیز محل اخذ رای عاری از هرگونه اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی باشد.

5_9_ هرگونه تبلیغات از 24ساعت قبل از آغاز اخذ رای ممنوع بوده و هیات اجرایی موظف است با تنظیم صورتجلسه مراتب را به هیات نظارت اعلام نماید.

5_۱0_ سوء‌استفاده از نام و نشان سازمان نظام دامپزشکی، سایر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی برای درج در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

5_۱۱_استفاده از عناوین علمی و یا هر عنوان دیگر بدون دارا بودن مدارک مربوطه مجاز نمی‌باشد.

5_۱2_ پرهیز شرکت کنندگان در انتخابات از هرگونه اقدامات و تبلیغات مذموم و نشر مطالب موهن و تخریب شخصیت اشخاص (در هر سطح) در فضای حقیقی و مجازی الزامی بوده و عدم رعایت آن می‌تواند از مصادیق رفتار خلاف شئون و حسب مورد پیگرد قضایی توسط فرد ذینفع را داشته باشد.

5-13- تبلیغات فریبنده یا متضمن تبلیغ منفی علیه سایر داوطلبان در طول زمان تبلیغات و روز رأی گیری.

 

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

ماده 6_مسئولیت‌ها

6_۱_ مسئولیت حسن اجرای مفاد این شیوه‌نامه به عهده هیات‌های نظارت بر انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور بوده و در صورت تخلف داوطلبین یا سایر اشخاص، توسط هیات‌های نظارت بر انتخابات، حسب مورد متخلفین به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.