چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک عنوان شد:

یکی از دلایل عقب‌ماندگی دامپزشکی، فقدان تشکل‌های مردم‌نهاد است

مراسم بیستمین سالگرد تاسیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک و سومین بزرگداشت چهره ماندگار دامپزشکی حیوانات کوچک «استاد دکتر سیدجاوید آل داود»، با حضور «دکتر رامین سلامتی» نائب رئیس شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی، «دکتر سیدمهدی قمصری» رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و اعضای جامعه حیوانات کوچک در تالار دکتر حامدی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.
کد خبر  10261
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، نائب رئیس شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا و رئیس نظام دامپزشکی استان تهران در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک و سومین بزرگداشت چهره ماندگار دامپزشکی حیوانات کوچک، با اشاره به اینکه جامعه دامپزشکی دام‌های کوچک طی ۲۰ سال گذشته جایگاه ویژه‌ای را خصوصا در استان تهران پیدا کرده، گفت: «با توجه به عضویت خیل عظیم همکاران در این جامعه، هم‌اکنون بیش از ۳۵۰ کلینیک، بیش از ۵۰ بیمارستان فعال و بیش از ۱۱۰۰ نفر شاغل در این حوزه در استان تهران داریم.»

«دکتر رامین سلامتی» افزود: «بنده از زمان دانشجویی با دکتر آل داوود آشنا شدم و از زمانی که نشریه دامپزشک را شروع کردند، در فضای فرهنگی و صنفی فعالیت داشتند و واقعا همیشه پیش‌قدم بودند.»

وی با تاکید بر اینکه دکتر آل داوود از دوره اول و دوم نظام دامپزشکی، همیشه حضور مستمر و حمایتی داشتند، تصریح کرد: «ایشان در دور دوم سخنگوی نظام دامپزشکی استان تهران بودند و همواره طی این مدت کمک می‌کردند و حضور فعال داشتند. همکاران خارج از محدوده نظام دامپزشکی، خیلی از مسائل را نمی‌دانند و عمدتا انتقاد می‌کنند که چرا جامعه دامپزشکی دام کوچک حرکتی نکرده و نظام دامپزشکی غیرفعال است، اما در استان تهران علی‌رغم همه هجمه‌ها و فشارها و دیدگاه‌هایی که به نحوی فعالیت در این زمینه را نمی‌پسندد، حضور و حمایت تنگاتنگ جامعه دام کوچک باعث شده که همکاری خوبی داشته باشیم و بزرگترین نمود آن مصوبه‌ای بود که با کمک دکتر کبیر و دکتر بیطرف از شهرداری مبنی بر عدم منع فعالیت در اماکن مسکونی در شهر تهران گرفتیم. کمااینکه چنین مساله‌ای در هیچ کدام از شهرها و استان‌ها وجود ندارد.»

نائب رئیس شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا اظهار کرد: «در این مقطع زمانی به خاطر مسائلی که در سطح استان و نهادهای نظارتی پیش آمد، فعلا روی فعالیت در اماکن مسکونی فشار نمی‌آوریم تا کل فعالیت صنف زیر سوال نرود اما بعضا در فضای مجازی این انتقاد هست. بحث دیگر مالیات است که با کمک دوستان کمیته‌ای تشکیل شده و پیگیری خوبی در حال انجام است و امیدواریم که مالیات را عادلانه کنیم.»

دکتر سلامتی با بیان اینکه دکتر آل داوود همواره در فضای صنفی و اجتماعی حضور فعال داشتند، خاطرنشان کرد: «ایشان حتی مسائلی که شاید به دام کوچک هم ارتباط نداشت در نشریه دامپزشک عنوان می کردند. هزینه‌های آن را با جان قبول و سعی می‌کردند با شفافیت، بحث‌هایی را که وجود دارد، در راستای ارتقای صنفی پیگیری کنند.»

نائب رئیس شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا  خاطرنشان کرد: «امیدوارم که این رویه دکتر آل داوود در حرکت‌های صنفی، به همه ما تعمیم پیدا کند.»

۲۰ سال پیش دکتر سید جاوید آل داود گفتند می‌خواهم جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک را راه‌اندازی کنم؛ ما این مساله را باور نمی‌کردیم

رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک نیز در این مراسم با یادآوری اینکه ۲۰ سال پیش دکتر سید جاوید آل داود بنده و چند نفر دیگر از دوستان را جمع کردند و گفتند می‌خواهم جامعه دامپزشکی دام‌های کوچک را راه‌اندازی کنم، گفت: «ما این مساله را باور نمی‌کردیم اما به همت ایشان و با توانمندی‌های ایشان، امروز بیستمین سال تاسیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک را جشن می‌گیریم.»

دکتر فرخ‌رضا کبیر افزود: «در این بیست سال فراز و نشیب خیلی زیادی داشتیم و این دوره آخر نیز، بیشتر همت بنده و سایر دوستان همراه در راستای رفع مشکلات جمعی به کار گرفته شد.»

وی با انتقاد از اینکه در چند سال گذشته انواع و اقسام هجمه‌ها علیه دامپزشکی حیوانات خانگی وجود داشته است، تصریح کرد: «ما سعی کردیم که همه مشکلات را به صورت قانونی و با ادله لازم کنترل کنیم و مسلما به تنهایی این کار را نکردیم و در این مسیر نظام دامپزشکی استان تهران واقعا به ما کمک کرد.»

یکی از دلایل عقب‌ماندگی دامپزشکی، فقدان تشکل‌های مردم‌نهاد است

در بخشی دیگر از این مراسم رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با بیان اینکه ایجاد تشکل‌های تخصصی صنفی ابزار قدرت است، گفت: «یکی از دلایل عقب‌ماندگی‌های ما در رشته دامپزشکی، نبود یا فقدان این تشکل‌های مردم‌نهاد است.»

دکتر سیدمهدی قمصری افزود: «در سال‌های اخیر اگرچه جامعه دامپزشکی دچار فراز و نشیب‌های زیادی بوده، اما به هر حال نظام دامپزشکی به شکل نیمی دولتی و نیمی خصوصی و سایر انجمن‌های علمی شکل گرفتند. در این میان شاید انجمن جراحی و رادیولوژی سابقه طولانی‌تری دارد و خودش باعث توسعه علم جراحی و... شده است. بعد جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک شکل گرفت و همه این‌ها به توسعه علم، شاخص‌های خاص و حمایت از تشکل‌های صنفی در جامعه کمک می‌کند و حتما باعث خیر و برکات زیادی خواهد بود.»

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های اخلاقی دکتر آل داود، تصریح کرد: «علاقه‌مندی ایشان به فعالیت‌های اجتماعی و گروهی و همچنین محور قرار گرفتن برای انجام این فعالیت‌ها، از ویژگی‌های اخلاقی دکتر آل داود است. ایشان از ابتدای کار ایجاد نشریه و انجمن و بعد جامعه در داخل دانشکده همین‌طور بودند. در سال ۸۰ که بنده به عنوان رئيس دانشکده مسئولیت را قبول کردم، در خاطرم هست که دکتر آل داود برای مشورت به من مراجعه کرد که می‌خواهم خود را کاندید مدیریت گروه کنم. من هم با شناختی که از ایشان داشتم، تشویقشان کردم و گفتم که خیلی خوب است و شما می‌توانید یک تحرک جدید در گروه ایجاد کنید. خوشبختانه در انتخابات، به ‌عنوان مدیر گروه منتخب شده و مدتی را انجام وظیفه کردند و مسئولیت‌هایی را به عهده گرفتند.»

وی ادامه داد: «اینکه یک فرد نسبت به خود شناخت دارد و می‌داند که دارای توانمندی‌هایی است و می‌تواند در خدمت جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، قرار بگیرد، ویژگی خوبی است. کمااینکه فعالیت‌های گروهی، اجتماعی و مرتبط با صنف و تخصص همواره در ایشان بوده است.»

دکتر قمصری ضمن اشاره به بازنشستگی خودخواسته دکتر آل داوود اظهار کرد: «امیدوارم که ایشان هر جای دنیا هستند، همواره حالشان خوب باشد و بدانند که درب دانشکده دامپزشکی به روی همه حتی عزیزانی که دانش‌آموخته دانشگاه تهران نیستند، باز است. نگاه ما در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران یک نگاه ملی است و فارغ از اینکه همکاران ما کجا دانش‌آموخته شده‌اند، یک وظیفه‌ای را برای خود تعریف کردیم و در ما نهادینه شده که هرچه در توان داریم، در خدمت دامپزشکی کشور و دامپزشکان قرار دهیم. به طریق اولی دکتر آل داود با همکاری‌های خود در سال‌های طولانی، نقش به سزایی در شکل‌گیری بهتر گروه یا بخش بیماری‌های داخلی دام‌های کوچک داشتند. امیدواریم که سال‌های سال با صحت و سلامتی با ادامه فعالیت، بالای سر فرزندان خود باشند و ما هم در خدمت ایشان باشیم.»

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

گفتنی است در پایان مراسم از طرف سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، نظام دامپزشکی استان تهران و جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک با اهدای لوح تقدیر و هدایا از استاد دکتر سید جاوید آل داوود تقدیر و تشکر صورت گرفت.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.