چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

713 نفر در استان‌های سراسر کشور داوطلب شوراهای استانی نظام دامپزشکی شده و ثبت‌نام نموده‌اند؛

در برخی از استان‌ها تعداد داوطلبان هنوز به تعداد مناسبی برای تشکیل شورا نرسیده است

«دکتر سیدمهدی قمصری» روند استقبال داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور را رضایت‌بخش اعلام کرد.
کد خبر  10174
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی، «دکتر سیدمهدی قمصری» رئیس هیات مرکزی اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور ضمن اعلام رضایت از استقبال داوطلبان در انتخابات به شرح آخرین آمار داوطلبان به تفکیک استان‌های کشور پرداخت.

دکتر قمصری ضمن تشکر از همکاران محترمی که برای برگزاری یک انتخاب پرشور اعلام آمادگی کردند، گفت: «از تمامی همکارانی که در هیات‌های اجرایی و نظارت در استان‌‌های سراسر کشور و همچنین در استان تهران در حال فعالیت هستند، کمال تشکر را دارم.»

وی در خصوص تعداد داوطلبان انتخابات پیش‌رو گفت: «تا به امروز که حدود 2 روز تا پایان ثبت‌نام باقی مانده است، 713 نفر در استان‌های سراسر کشور داوطلب شده و ثبت‌نام نموده‌اند که در ادامه جدول مربوط به آمار ثبت‌نام کنندگان به تفیفک استانی ارائه خواهد شد.»

دکتر قمصری ضمن اشاره به برخی استان‌ها همچون استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان گفت: «گاهی تفاوت معناداری بین تعداد ثبت‌نام کنندگان و افرادی که اعلام آمادگی کرده‌اند در بین استان‌ها به چشم می‌خورد. در برخی از استان‌ها تعداد داوطلبان هنوز به تعداد مناسبی برای تشکیل شورا نرسیده است. امیدواریم که در روزهای باقی‌مانده در این استان‌ها نیز افرادی اعلام آمادگی نمایند.»

وی اذعان کرد: «لازم است بحث احراز صلاحیت همکاران به سرعت انجام شود. در برخی استان‌ها عدد قابل قبولی که بتواند مناسب برگزاری انتخابات باشد، ثبت نگردیده است. امید است بتوانیم در دور روز باقی‌مانده به تعداد قابل قبولی در ثبت‌نام‌ها برسیم و شاهد انتخاباتی پرشور در کشور باشیم.»

رئیس هیات مرکزی اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور همچنین علت حضور کمتر داوطلبان در این استان‌ها را بافت کم جمعیتی و تعداد اندک همکاران در این استان‌ها دانست و افزود: «استان‌هایی که حضور داوطلبان در آنها کم است معمولا مراکزی هستند که دارای تراکم جمعیتی کمی می‌باشند. دلیل دیگر، توسعه کمتر بخش خصوصی در این استان‌ها می‌باشد.»

دکتر قمصری در بخشی دیگری از صحبت‌های خود ضمن تاکید بر پیگیری اخبار انتخابات از کانال‌های رسمی و منصوب به سازمان نظام دامپزشکی گفت: «تحلیل‌ها و برداشت‌های شخصی که در برخی از خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود هیچ ارتباطی به هیات اجرایی ندارد. اطلاعاتی از این طریق منتشر نشده و نخواهد شد. بیشتر اخبار خبرگزاری‌ها گمانه‌زنی‌های مرسوم و معمول است که در مجموعه‌های خبری اتفاق می‌افتد.»

وی همچنین در خصوص روند اجرایی ثبت‌نام داوطلبان گفت: «خوشبختانه حسب اطلاعاتی که بنده دارم تاکنون مشکل خاصی در استان‌ها نبوده است. سوالات و ابهاماتی وجود داشته که از طریق کانال‌های پرسش و پاسخی که بین روسا و اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت شکل گرفته، به تمامی آنها بر اساس آیین‌نامه‌های موجود پاسخ داده شده است و خدا را شاکریم تاکنون مشکل و وقفه‌ای بوجود نیامده است.»

دکتر قمصری همچنین در پایان در خصوص راهکارهای مشارکت اعضا در انتخابات پیش‌رو گفت: «لازم است این پیام به همکاران رسانده شود که مشارکت جدی‌تر آنها، باعث ارتقای کیفیت سازمان نظام دامپزشکی و خدماتی می‌شود که سازمان نظام ارائه خواهد داد. نتیجه مشارکت بیشتر، نظارت بهتر در رابطه با مسائل حرفه‌ای همکاران خواهد بود. اگر شورای استانی با قدرت ایجاد شود و افرادی حضور پیدا کنند که احساس مسئولیت بیشتر، فرصت بیشتر و تجربه بیشتری دارند، می‌توانند شوراهای قوی‌تری را شکل دهند و پیامد آن انتخاب هیات رئیسه مناسب با وقت‌گذاری بیشتر و بهتر و طبیعتا کیفی‌تر شدن اجرای وظایفی است که در استان‌ها چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی برعهده دارند.»

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  

گفتنی است آخرین آمار مربوط به ثبت‌نام داوطلبان در پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور به تفکیک استان‌ها به شرح ذیل می‌باشد.

خبرهای مرتبط
تصاویر خبر
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.