چهارشنبه / ۱۲ اردیبهشت / ۱۴۰۳

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با فاخته؛

محدودیت منابع مالی و منابع انسانی کارآزموده و با انگیزه از مشکلات اساسی سازمان است/ به زودی کارگروه تسری با استفاده از ظرفیت همکاران استان‌ها و ستاد سازمان فعال خواهد شد

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر بزرگترین آسیبی که سازمان را تهدید می‌کند؛ محدودیت منابع انسانی و مالی است.
کد خبر  9412
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، سید اصغر برائی نژاد در خصوص مهم‌ترین مشکل دامپزشکی در حوزه منابع انسانی، اظهار کرد: در حال حاضر حجم فعالیت‌های حاکمیتی دامپزشکی از جمله اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای، مرزبانی زیستی، کنترل و پیشگیری بیماری‌های دام و طیور و آبزیان و بیماری‌های مشترک، رصد و پایش و تشخیص بیماری‌ها،ارزیابی مخاطرات و شناسایی تهدیدات، نظارت‌های بهداشتی فرآورده‌های دامی، اعمال استانداردهای بین المللی بر فرآورده‌های صادراتی، تامین سلامتی محصولات دامی و نهایتاً تامین امنیت غذایی و امنیت زیستی و.... با منابع فعلی سازمان تناسب ندارد.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور بالغ بر ۱۱۰۰۰ پست مصوب دارد از این پست‌ها حدود ۶۵۰۰ پست با تصدی و مابقی حدود ۵ هزار پست بلا تصدی است امکانات و منابع مالی و اعتباری سازمان نیز محدود بوده و با وظایف برنامه‌ها و فعالیت‌ها همخوانی ندارد؛ چنانچه این خلاها پر نشود مشکلات وجود خواهد داشت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی کشور افزود: برای پویایی سازمان دامپزشکی در سطح کشور نیاز به اصلاح بسیاری از فرآیندها هم در حوزه اداری و پشتیبانی و هم در حوزه‌های فنی هستیم. برائی نژاد تاکید کرد: همه حوزه‌ها به ویژه حوزه دفاتر فنی سازمان به شدت از محدودیت منابع انسانی کارآزموده و با انگیزه رنج می‌برند و بزرگترین آسیبی که سازمان را تهدید می‌کند؛ محدودیت منابع انسانی و مالی است.

وی در خصوص پرداخت فوق العاده تسری به کارکنان و کارشناسان سازمان، تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه پیوست قانون تسری اقدام شده و بر اساس ضرایب قانونی اعمال می‌شود و برای برخی از همکاران اداری و پشتیبانی ما در سطح کشور کاهش پرداخت را خواهیم داشت این امر شامل معاونین، مدیران سازمان و مدیران کل استانی نیز شده است و برنامه داریم که کاهش پرداختی همکاران اداری و پشتیبانی از سایر منابع تا جبران شود، این امر به زودی انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی کشور اضافه کرد: در خصوص درج تسری در احکام کارگزینی کارکنان سازمان، مسیر سختی را در پیش داریم به همین دلیل نمی‌توان زمان آن را مشخص کرد؛ لذا تنها می‌توان گفت این خواسته عمومی بوده و همه بایستی تلاش کنیم تا محقق شود.

برائی نژاد عنوان کرد: به زودی کارگروه تسری با استفاده از ظرفیت همکاران استان‌ها و ستاد سازمان فعال خواهد شد و با یک تقسیم کار مناسب و همفکری و همدلی نقشه راه نهایی و اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با تغییر وضعیت استخدامی همکاران به عرض می‌رسانم جلسات لازم با امور اداری و وزارت متبوع در دو هفته اخیر برگزار شده است و با توجه به پست‌های مصوب و خالی بودن بخش قابل توجهی از پست‌ها قول مساعد جهت تغییر وضعیت استخدامی همکاران گرفته شده و به جد پیگیر خواهیم بود تا نهایی شود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی کشور با اشاره به بهبود کیفیت اماکن مرتبط با دامپزشکی، گفت: همان گونه که می‌دانید بسیاری از ساختمان‌های دامپزشکی اعم از اداری، آزمایشگاهی و بخش‌های فنی و مامورسراها قدیمی بوده و نیازمند تعمیر و بازسازی هستند. برخی از آنها در سال جاری با همکاری استان‌ها بازسازی و تعمیر خواهند شد و مابقی هم در سال آینده در اولویت خواهند بود.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • همکار سازمان
    می گوید:
    درود بر دکتر برایی نژاد. همواره باعث خیر هستید و راهگشای در کارها، امیدواریم موفق باشید.
  • فاضل ریحان نسب
    می گوید:
    عرض سلام خدمت دکتر برائی نژاد امیدوارم که با تدابیر شما چاره ای برای نیروهای طرح که سه سال از عمر خود را در این راه خدمت میکنن و با انگیزه بالا جهت کار هستن بیاندیشید
  • ناصر
    می گوید:
    شرایط سختی پیش اومده و باید به هر شکل ممکن تسری رو حفظ کرد. تمام همکارانی که روابطی دارن و می تونن به دکتر برایی نژاد کمک کنن اعلام کنند به ایشون
  • ناشناس
    می گوید:
    تفرقه و شکایت و ایجاد دو دستگی اداری و فنی بدترین کار ممکنه در شرایط فعلی که می تونه خطرناک بشه و کل داستان رو از بین ببره
  • همکار استان
    می گوید:
    برخی تغییرات مدیران کل در دوره قبلی خیلی شتاب زده بود. آقای دکتر برایی نژاد لطفا ورود کنید و با تحربه ای که دارید لایق ترین افراد رو انتخاب کنید.
  • کارشناس اداره کل
    می گوید:
    لطفا فکری به حال مهماسراها بکنید هم تعدادش کم هست در کشور و هم له لحاظ ساختمان و تجهیرات، افتضاح هستند در بعضی استان ها واقعا خجالت آوره اسکان در اونها
  • همکار
    می گوید:
    سلام اسم تسری را باید توسری گذاشت چون دائما مسئولین بالادستی ادارات کل و سازمان تسری را تو سر همکاران می زنند که انگار تسری یک مبلغ ماورایی دارد.همکاران محترم دامپزشکی ما با تسری ۱۰۰ درصد بازهم حقوقمان از ۹۵درصد ادارات کمتر است ای کاش همه مان به این باور می‌رسیدیم و تسری را هرچه زودتر تسری را ۱۰۰درصد می کردیم. انشاالله
  • کارگر سازمان دامپزشکی
    می گوید:
    چرا تسری به نیروی عمرانی پرداخت نمیکنید
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.