در جریان دیداری صمیمانه میان دکتر نوروزی و حجت الاسلام خاموشی اعلام شد:

اعلام حمایت تمام قد رئیس سازمان دامپزشکی از مشارکت سازمان اوقاف در کمک به امنیت غذایی کشور

در دیدار دکتر نوروزی و حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در رابطه با مشارکت سازمان اوقاف در کمک به امنیت غذایی کشور گفتگو شد.
کد خبر  11237
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر "مجتبی نوروزی" معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین "سید مهدی خاموشی" رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ضمن یاد کردن از عملیات پرغرور "وعده صادق" علیه رژیم صهیونیستی و وارد کردن ضربات قاطع به موقعیت تبلیغاتی و ساختگی این رژیم در افکار عمومی جهان گفت: در این میان با توجه به نامگذاری سال 1403 به نام سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، باید از تمام امکانات و تجهیز منابع جهت مشارکت مردم استفاده کرد که منجر به تحول اقتصادی و جهش تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید تکثیر گونه‌‍‌های بومی در حوزه طیور، دام و آبزیان کشور ترویج گردد تاکید کرد: جهت حل مشکل تولیدکنندگان خود را مکلّف به حمایت از حقوق تولید کنندگان می‌داند.

وی افزود : یکی از برنامه‌های ما، توسعه روابط با کشورهای آفریقایی می‌باشد که در حوزه کشت سرزمینی و کشاورزی و مواد پروتئینی زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری وجود دارد.

دکتر نوروزی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور با تمام توان در کنار سازمان اوقاف خواهد بود گفت: سازمان دامپزشکی کشور در این رابطه از هرگونه برنامه ریزی سازمان اوقاف در مساعدت به امنیت غذایی در کشور حمایت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این دیدار اعلام کرد: این سازمان برای تامین امنیت غذایی کشور برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده و موقوفات را زیر بار زنجیره تولید مواد غذایی از زراعی و دامی کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: تولید دام و گوشت مزیت‌های زیادی برای کشور دارد و در این مسیر از نوع دامی استفاده کردیم که هم با اقلیم سازگاری دارد و هم در تولید مثل بیشتر موثر است.

خاموشی با اشاره به اینکه مسیر‌های دانش‌بنیان را در امنیت غذایی پیگیری می‌کنیم، چرا که هم سلامت بیشتری دارد و هم میزان بهره‌وری آن زیاد است، خاطرنشان کرد: احیای موقوفات و افزایش بهره‌وری آن‌ها در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه است.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

لازم به ذکر است در این دیدار در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت توسعه همکاری‌های اقتصادی در حوزه امنیت غذایی در کشورهای آفریقایی تاکید و تبادل نظر شد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.