چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور:

مطالبه ما از ناظرین شرعی، حضور اثرگذار است؛ ناظرین شرعی ضابط قضایی هستند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در مشهد و در جمع ناظرین شرعی کشتارگاه های این شهر، گفت: مطالبه ما از ناظرین شرعی، حضور اثرگذار است و قرآن کریم در سه آیه، خوردنی های حرام را ذکر کرده که در صدر آنها، لاشه(میته) را عنوان می کند که این مهم، اهمیت موضوع را می رساند.
کد خبر  10899
خبر روز

به گزارش فاخته، حجت الاسلام رنجبران اظهار کرد: مردم نسبت به شرعی بودن لاشه و خوراک خود اعتقاد خاصی دارند و برای آنها این موضوع، بسیار با اهمیت است.
ما امروزه، در زمینه صید و ذبح شرعی، قانونی داریم که از سوی مجلس تصویب شده و اجرای قانون نظارت شرعی بر عهده ماست و لذا نباید در این زمینه کم کاری داشته باشیم؛ لذا ما به عنوان ناظرین شرعی، وظیفه شرعی داریم در این زمینه پاسخگوی مردم باشیم.
وی افزود: حضور اثرگذار ناظرین شرعی در کنار سایر اقشار فعال در کشتارگاه ها از مطالبات جدی ما و مردم است و هیچگونه کوتاهی در این زمینه را تحمل نخواهیم کرد.
حجت الاسلام رنجبران خطاب به ناظرین شرعی گفت: وظیفه ما پی گیری و دفاع از حقوق شماست و شما نیز باید پای این تعهد بمانید و مسائلی نظیر؛ حقوق پایین و ...را بهانه ای برای عدم حضور و عدم نظارت قرار ندهید.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: حضور ناظر، باید حضوری اثرگذار باشد و دقیق و باید پای خط کشتار، مسائلی نظیر؛ نظارت دقیق شود بر شوک و درجه آن، نحوه ذبح، عدم انحراف از قبله، سرعت خط کشتار و... را تنظیم کند.
رنجبران، تاکید کرد: ناظرین شرعی باید اخلاق نظارت را رعایت کنند و رفتاری دون شان جایگاه ولی فقیه نشان ندهند.
وی از مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی درخواست کرد تا تخلفات ناظرین شرعی و سهل انگاری های مورد رویت را در اسرع وقت به حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور اطلاع دهند تا سریعا برخورد لازم صورت پذیرد.
وی خطاب به ناظرین شرعی گفت: ناظرین بهداشتی،ضابط قضایی نیستند اما شما ضابط قضایی هستید و باید با تخلفات برخورد لازم را داشته باشید.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بحث نظارت ذبح شرعی از ابتدا با فراز و نشیب های فراوانی همراه بود و حتی در مقاطعی به این بحث مهم، توجه کافی نشد.
دکتر جواد اعلمی افزود: در استان، نهایت دقت را از سوی ناظرین شرعی در کشتارگاه ها داریم به ویژه بحث خروج اجزای حرام.
وی عنوان کرد: به هیچ عنوان، تخلفات و سهل انگاری در حوزه نظارت شرعی را نمی پذیرم و در این زمینه، برخورد لازم را انجام خواهیم داد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در این جلسه افزود: خلاء ایجاد سامانه نظارت شرعی کاملا مشهود است.
حجت الاسلام محمد حسن شورورزی گفت: جریان حقوقی ناظرین شرعی و بحث عوارض نظارت شرعی باید به صورت جدی پیگیری شود.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

وی یادآور شد: پیشنهاد می کنیم انجمن صنفی ناظرین شرعی تشکیل شده و عوارض نظارت شرعی در اختیار این تشکل قرار گرفته و پرداخت حقوق از این محل صورت پذیرد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.