با برنامه ریزی دفتر مرکزی حراست سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد:

بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی در دامپزشکی

بررسی شرایط استفاده از هوش مصنوعی در دامپزشکی و نقاط قوت و مخاطرات عدم مراعات برخی ملاحظات در خصوص نحوه استفاده از آن در سیستم اداری، فنی و تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر  10494
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، با هماهنگی دفتر مرکزی حراست این سازمان، نشستی از سوی این دفتر برای مدیران و کارشناسان جهت آشنایی با برخی ملاحظات در استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و در عین حال مخاطرات آن در سیستم اداری و فنی و تخصصی صورت گرفت.در این نشست، در خصوص استفاده درست و با مراقبت از ابزارهای هوش مصنوعی و همچنین معرفی انواع داروها و روش‌های درمانی یا مانند آن از طریق هوش مصنوعی بحث و گفتگو شد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

لازم به ذکر است با فراگیر شدن هوش مصنوعی تشخیص بیماری‌های حیوانات؛ پیش‌بینی بیماری حیوانات؛ بهبود خدمات درمانی به دام‌ها؛ تشخیص و بررسی تصاویر پزشکی حیوانات؛ کمک به دامپزشکان در پیشگیری و تشخیص؛ یادداشت‌ برداری خودکار برای دامپزشکان؛ کشف و توسعه دارو؛ نظارت از راه دور دامپزشکان بر حیوانات؛ تصمیم‎‌گیری مبتنی بر داده و مدیریت جمعیت حیوانات امکان‌پذیر شده است؛ اگرچه در این میان چالش‌هایی نظیر لزوم دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت و تفسیر ناقص به دلایل فنی یا پیچیدگی‌های آماری و مخاطرات مانند آن که حتی می‌تواند جنبه تخلیه اطلاعات و داده‌های حساس باشد را نیز مورد توجه دست اندرکاران بخش دامپزشکی ایران و جهان قرار دارد.

 

خبرهای مرتبط
تصاویر خبر
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.