سرشاخ شدن شیلات کهگیلویه و بویراحمد با نظام دامپزشکی استان

مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد از برخی سنگ اندازی‌ها نظام دامپزشکی استان ابراز نگرانی کرد و گفت: بروکراسی طولانی و معیوب سد راه توسعه صنعت شیلات است.
کد خبر  9630
خبر روز

به گزارش فاخته، اسحاق رستمی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: یکی از مشکلات صنعت شیلات در استان تاخیر و سنگ اندازی در روند پاسخ به استعلام‌ها بوده و در واقع نظام دامپزشکی نه تنها کمکی به بخش شیلات ندارد، بلکه در صدور و تمدید مجوزها سد راه صنعت شیلات استان بوده و تولیدکننده گاهی به دلیل بروکراسی پیچیده اداری کلافه می‌شود.

وی یکی دیگر از مشکلات صنعت شیلات استان را چارت تشکیلاتی اداره شیلات دانست و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با 22 هزار تن تولید ماهی اداره‌کل نیست و این در حالی است که استان‌های همانند اردبیل، کرمانشاه که به مراتب تولید کمتری از ما دارند، اداره‌کل هستند.

مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان دو اداره‌‌کل شیلات دارد که یکی در سیستان و دیگری در بلوچستان مستقر بوده است و در واقع  یکی از مسائل مهم و مطالبات عمومی فعالان صنعت شیلات در کهگیلویه و بویراحمد ارتقای تشکیلات شیلات استان است.

رستمی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان موفق در عرصه شیلات شناخته می‌شود، افزود: شیلات این استان با 8 نیروی انسانی اداره می‌‍‌شود در حالی که اداره‌کل شیلات استان لرستان با 77 نیرو اداره می‌شود و در تمام شهرستان‌ها هم مدیریت دارد.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته این موضوع از سوی مدیران و نمایندگان وقت مجلس پیگیری نشد و در حال حاضر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طور ویژه به دنبال ارتقای اداره‌کل شیلات استان است و در صورتی که به اداره‌کل ارتقا یابیم، در تقسیم اعتبار ملی و نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است.

رستمی از آلودگی 5 مزرعه پرورش ماهی به بیماری (V.H.S) و (IPN) خبر داد و گفت: صاحبان مزارع پرورش ماهی باید مراقبت‌های لازم را مدنظر داشته باشند و  محیط‌های این مزارع باید مرتب ایزوله باشد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی ادامه داد: کارگران مزارع پرورش ماهی از دورهمی‌ و دید و بازدیدهای غیرضروری در محیط مزارع بپرهیزند و باید کفش و لباس‌های آن‌ها بعد از هر رفت و برگشت به مزارع استریل و میکروب‌زدایی شود.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.