حمایت جهاد کشاورزی از طرح های کاهش هزینه تولید دام و طیور

معاون بهبود تولیدات دامی مازندران اعلام کرد: طرح‌هایی که باعث کاهش هزینه تولید دام و طیور می‌شود مورد حمایت جهاد کشاورزی است.
کد خبر  10019
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کارگروه بهبود بهره وری تغذیه دام و طیور استان مازندران با بیان اینکه سالانه ۳۰ درصد محصولات کشاورزی و باغی کشور در مراحل مختلف از بین می‌رود و برای مصارف انسانی، صنایع غذایی و خوراکی قابل مصرف نیست. گفت: ۷۰ درصد هزینه‌های تولید دام و طیور مربوط به تعذیه و خوراک است.

محمد مهدی عباس زاده به لزوم استفاده از بقایای زراعی، باغی و صنایع تبدیلی در تغذیه دام و طیور تاکید کرد و افزود: سالانه ۱۳۹ هزار و ۷۵۰ تن سبوس دوکوب برنج در استان وجود دارد که می‌توان با فرآوری مناسب در تغذیه دام و طیور از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه عدم وجود دستگاه‌ها و تجهیزات فرآوری و بسته بندی بقایای گیاهی محصولات کشاورزی و باغی از مشکلات در زمینه تامین خوراک مورد نیاز دام و طیور استان است، گفت: اجرای طرح‌های پایلوت با همکاری و تعامل بیشتر بین مراکز تحقیقاتی و بخش تولید ضروری است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح‌هایی که باعث کاهش هزینه تولید دام و طیور می‌شود مورد حمایت جهاد کشاورزی است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.