در جلسه اعضا هیات مدیره کانون کشوری داروخانه های دامپزشکی با معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی مطرح شد:

جلوگیری از فروش مستقیم دارو توسط زنجیره ها به تولیدکنندگان/ حذف دوره های بازآموزی غیرمرتبط و برخورد با افزایش غیرمنطقی تعرفه ها

جلسه اعضا هیات مدیره کانون کشوری داروخانه های دامپزشکی و کانون کشوری درمانگران با معاون تشخیص و درمان و مسئولین این حوزه و نمایندگان سازمان نظام دامپزشکی کشور برگزار شد.
کد خبر  11297
خبر مهم

دبیر کانون کشوری داروخانه های دامپزشکی در این زمینه در گفتگوی اختصاصی با فاخته گفت: در این جلسه که با هدف جمع آوری نظرات در خصوص اصلاح و بازنگری ویرایش چهارم شیوه نامه  برگزار شد؛ نظرات اصلاحی و موارد نیاز به بازنگری در این شیوه نامه را بطور مبسوط مطرح کردم.

 دکتر اعظم بهمنی، در این ارتباط گفت: طبق این جلسه مقرر شد تا تمدید مکرر پروانه های تاسیس طبق ویرایش چهارم لغو شود.
دبیر  کانون کشوری داروخانه های دامپزشکی به خبرنگار فاخته اعلام کرد که در ارتباط با مکاتبه وزارت نیرو، در مورد مصرف برق همانگونه داروخانه های انسانی جزو مصرف کنندگان عمومی محسوب شده اند لذا داروخانه های دامی هم باید جزو این تعرفه قرار گیرند که تا کنون وزارت نیرو پاسخ نداده و مصوب شد سازمان پیگیری مجدد داشته باشد.
وی گفت: برابر مذاکرات انجام شده مقرر شد تا حضور نمایندگان تشکل های کشوری در جلسات و دارا بودن حق رای در کمیسیون های مرتبط پیگیری شود که در پایان بنا بر این شد تا این نمایندگان دعوت شوند اما بدون حق رای که البته همین مورد هم دستاورد مهمی برای تشکل ها محسوب می شود.
بهمنی تصریح کرد: حذف امتیاز بازآموزی برای تمدید پروانه همکارانی که دارای ساباقه بیش از 20 سال هستند در بخش داروخانه از دیگر مطالباتی بود که مقرر شد در این مورد در سازمان پیگیری لازم صورت گیرد.
وی عنوان کرد:  انتقال مجوز تاسیس داروخانه بعد از فوت به ورثه قانونی که در ویرایش چهارم نیامده ولی این مساله دارای رای مراجع قضایی است بنابراین باید به عنوان یک دستورالعمل آورده شود.
او یادآور شد که  در تمامی جلسات که در مجموعه های قضایی و دامپزشکی داشتیم بحث زنجیره ها مطرح بوده که تا الان د رمورد فروش دارو توسط این زنجیره ها به طور مستقیم به تولیدکننده اتفاقی نیفتاده و عملیاتی نشده که این مهم به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شد.
دبیر کانون کشوری داروخانه های دامپزشکی یادآور شد:  بر اساس قانون، نظارت بر اقدامات نظام دامپزشکی بر عهده سازمان دامپزشکی است لذا در خصوص چالش هایی که با نظام دامپزشکی داریم از جمله برخی اقدامات غیرقانونی این نهاد از سازمان درخواست داریم تا نسبت به مانع شدن اجرای این اقدامات گام برداردکند. اقداماتی نظیر؛ بحث افزایش غیرقانونی تعرفه صدور و تمدید پروانه ها با توجه مخالفت صریح افزایش تعرفه ها در دستورالعمل سازمان نظام دامپزشکی و همچنین قانون رفع موانع کسب و کار به استناد تبصره 3 ماده 57 این قانون که تصریح می کند که مراجع صدور پروانه نباید افزایش تعرفه داشته باشند بلکه باید روند کاهشی هم طی کنند. و لذا از سازمان دامپزشکی خواستیم تا نظارت جدی تری بر اقدامات نظام دامپزشکی لحاظ شود.
وی عنوان کرد: برگزاری دوره های بازآموزی غیر مرتبط برای داروخانه ها از جمله دیگر موارد مورد اعتراض بود که در حال انجام است و لذا صرفا دروه هایی برگزار شود تا مورد نیاز این صنف باشد و در این مورد هم درخواست نظارت سازمان بر نظام را داریم.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.


معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز در این ارتباط گفت: تنظیم شیوه نامه باید بر عهده تشکل ها باشد  چرا که آنها در این مورد اشراف و احاطه بیشتری به حوزه های کاری دارند.

در پایان مقرر شد کلیه موارد به صورت مکتوب به سازمان نظام دامپزشکی منتقل شود.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.