چشم صنوف درمانی دامپزشکی به رسته شغلی «عمده فروشی داروهای شیمیایی برای دام و طیور» روشن!

نامه سرگشاده مدیر کل دامپزشکی مازندران به رئیس اتاق اصناف استان

به تازگی اتاق اصناف شهرستان بابل پروانه ای را با اعتبار 5 ساله با عنوان رسته شغلی«عمده فروشی داروهای شیمیایی برای دام و طیور» صادر کرده که این کار سبب اعترضا شدید اداره کل دامپزشکی استان مازندران شده و به صراحت می توان این کار را به عنوان یک تداخل صنفی فاقد مجوز محسوب کرد.
کد خبر  9891
خبر مهم

به گزارش فاخته در بخشی از نامه مدیر کل دامپزشکی استان در اعتراض به این اقدام آمده است: «دارندة چنين مجوزي در صورت فعاليت، به دليل عدم اخذ پروانه فعاليت از مراجع قانوني از مسؤوليت كيفري موضوع تبصره 1 ماده 3 قانون مربوط به امور پزشكي و امور دارويي مبری نخواهد بود. بنابراين هرگونه تبعات منفي حقوقي اعم از ايراد خسارت به بهره بردار در حوزه دام و طيور و يا تهديد عليه بهداشت و سلامت جوامع انساني به واسطة استفاده از گوشت و فرآوردهاي دامي، متوجه دستگاه صادركنندة نادرست پروانه خواهد بود.»

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

خبرهای مرتبط
تصاویر خبر
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • حسین
    می گوید:
    از وقتی ...... آمده ، هجمه علیه صنف دامپزشکی بیشتر شده.مدیران .... ابهت داشتند.
  • دامپزشک
    می گوید:
    هر دم از این باغ بری می رسد . وقتی در موردی چون امکان فعالیت در اماکن مسکونی توسط دامپزشکان که دهها ماده قانونی بدیهی در قوانین جاری کشور دارد سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی اقدام درخور و موثری نمی کند ، وقتی به صورت صریح در قانون نظام صنفی کشور ذکر شده که اصنافی که قانون خاص دارند از شمول این قانون مستثنی هستند( همچون نظام پزشکی و نظام دامپزشکی) اما چپ و راست شهرداری ها و اتاق اصناف ایجاد مشکل و حتی صدور رای برعلیه دامپزشکان دارند، وقتی نظام دامپزشکی با وجود دهها ماده قانونی در تصریح اینکه دامپزشکان همچون پزشکان حق محرومیت از مطب دارند و امکان فعالیت در اماکن مسکونی دفاع درخوری نمی کند و دیوان رای به عدم امکان فعالیت می دهد ، بدیهی است که اتاق اصناف و شهرداری ها پا را فراتر گذاشته و به حوزه دارویی و درمان دامپزشکی ورود می کنند چون جدیتی در حفاظت از منافع قانونی دامپزشکی ندیده است . برادران خوب ما در اجرای قانون و حمایت مستدل و قانونی از همکاران کاری کنید و قدمی بردارید
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.