دامپزشکی مازندران متخلف دارویی را نقره داغ کرد / جریمه 104 میلیاردی برای متخلف

دکتر حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مازندران از تعیین و تکلیف محموله دارویی ضبط شده به تعداد 9353 قلم و محکومیت به جزای نقدی متخلف به مبلغ 104 میلیارد و 948 میلیون 200 هزار ریال خبرداد.
کد خبر  9767
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، دکتر حمزه آقاپور کاظمی سرپرست این اداره کل در خصوص تعیین و تکلیف محموله دارویی ضبط شده به تعداد 9353 قلم گفت: پس از تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی  و سیرمراحل دادرسی منتج به صدورحکم غیرقطعی به ضبط بخشی از اقلام مکشوفه وارداتی به نفع دولت و محکومیت به جزای نقدی به مبلغ  104 میلیارد و 948 میلیون 200 هزار ریال محکوم شد.

وی در خصوص کشف این محموله دارویی گفت: طی بررسی و بازدید همکاران اداره کل دامپزشکی استان با حضور عوامل امنیتی و قضایی استان  از انباری در شهرستان ساری 9353 قلم از انواع دارو، واکسن و مکمل در بسته بندی های قوطی، کیسه ای، ساشه و گالن که به شکل غیر قانونی و در خارج از زنجیره توزیع تعریف شده، نگهداری و توزیع می شدند را شناسایی و نسبت به انجام فرایند قانونی جهت خروج از چرخه مصرف دام، طیور و آبزیان و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی اقدام نمود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مازندران با اشاره مشکلات مشاهده شده در این محموله گفت: محل نگهداری این اقلام فاقد پروانه بهداشتی تاسیس و بهره برداری جهت نگهداری، توزیع و عرضه انواع دارو، واکسن، مکمل و سایر اقلام بوده و محموله های ضبطی بدون گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه ای در خارج از زنجیره توزیع(قاچاق) حمل و نقل شده و بخشی از محموله فاقد تاریخ معتبر، مخدوش و یا بدون مستندات است.

همچنین بخشی از این محموله ضبطی نیز شامل داروهای انسانی بوده که جهت تعیین تکلیف محموله و انجام اقدامات قانونی بعدی مراتب به معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام گردید.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

اداره کل دامپزشکی استان مازندران درراستای ماده ۹ قانون سازمان دامپزشکی وایین نامه اجرایی مربوط  نظارت های بهداشتی بر فرایند تولید، نگهداری، توزیع و عرضه انواع دارو، واکسن و مکمل مورد استفاده در حوزه دامپزشکی، بر عملکرد 18 شرکت تولیدی،20 شرکت پخش استانی دارو و واکسن، 4 شرکت پخش سراسری دارو و واکسن و 270 داروخانه دامپزشکی از طریق سامانه های نظارتی، بازدید های ادواری و حضور مسئولین فنی وبهداشتی نظارت می نماید.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.