باز هم حادثه در دامپزشکی؛ سومین سگ گزیدگی در یک هفته!

مصدومیت واکسیناتور دامپزشکی مسجدسلیمان بر اثر حمله سگ در حین انجام واکسیناسیون هاری

واکسیناتور اداره دامپزشکی مسجدسلیمان در حین انجام واکسینه نمودن سگ های صاحبدار در روستا علیه بیماری هاری مورد حمله سگ قرار گرفت و از ناحیه پشت ساق پا دچار گزش و مصدومیت گردید.
کد خبر  9373
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، هوشنگ شرفی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مسجدسلیمان با اعلام این خبر افزود: واکسیناتور این اداره در حین انجام واکسینه نمودن  سگ های صاحبدار در روستا علیه بیماری هاری مورد حمله سگ قرار گرفت و از ناحیه پشت ساق پا دچار گزش و مصدومیت گردید.

رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان در ادامه گفت: پس از این گاز گرفتگی، با تلاش همکارانی که در منطقه حضور داشتند، محل مورد گزش با آب و صابون شستشو و همکار مصدوم بلافاصله به بیمارستان منتقل و اقدامات کامل سرم تراپی و درمانی در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری و کزاز صورت گرفت.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

شرفی با اشاره به این موضوع که حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور و تامین بهداشت و سلامت مردم جامعه از وظایف اصلی دامپزشکی است گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و حیوان می باشد که سیستم عصبی را مورد هدف قرار می دهد و ویروس عامل این بیماری در بزاق حیوان آلوده وجود دارد که از طریق گاز گرفتن، بیماری به دام یا انسان سالم قابل منتقل می شود، که تنها راه پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون سگ های گله توسط اکیپ های دامپزشکی است.

طی هفته جاری، رئیس شبکه دامپزشکی فیروزه در استان خراسان رضوی و واکسیناتور شبکه دامپزشکی اندیمشک در استان خوزستان دچار گاز گرفتگی سگ شده اند و مورد این گزارش هم سومین حادثه از این دست می باشد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.