مدیر سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری آبادان:

بودجه برای جمع آوری سگ‌های ولگرد نداریم/ تفاهم نامه با دانشکده دامپزشکی برای زنده‌گیری

مدیر سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری آبادان گفت: جمع آوری و عقیم‌سازی این سگ مستلزم هزینه بسیار بالایی است که شهرداری به تنهایی قادر به تامین این هزینه‌ها نیست.
کد خبر  9360
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از ایسکانیوز، کاظم کعبی مدیر سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان گفت: اگرچه جمع آوری سگ‌های ولگرد وظیفه ذاتی شهرداری است و این را قانون به صراحت توضیح داده لیکن باید نهادها و دستگاه‌های متولی و مرتبط دیگر پای کار بیایند تا بتوانیم به نحوه احسن و شایسته‌ای این معضل را در شهرستان آبادان حل و فصل کنیم.

وی افزود: جمع آوری و عقیم‌سازی این سگ مستلزم هزینه بسیار بالایی است که شهرداری به تنهایی قادر به تامین این هزینه‌ها نیست؛ چرا که برای موضوعات این چنینی هزینه و بودجه‌ای تعریف نشده است.

کعبی ادامه داد: بنا به پیشنهادی که به مجموعه شهرداری دادیم اگر امکانش باشد از میزان حق آلایندگی که شهرداری از پالایشگاه می‌گیرد، یک درصد را به مسئله رسیدگی و ساماندهی حیوانات بلاصاحب مثل سگ‌ها و گربه‌های ولگرد اختصاص دهد.

مدیر سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری آبادان با بیان اینکه جمع آوری سگ‌های ولگرد هزینه بالایی دارد، عنوان کرد: سال گذشته برای زنده‌گیری، ساماندهی و عقیم سازی هر یک قلاده سگ مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیون ریال هزینه می‌کردیم. امسال برابر لیست کارشناسان ما، ساماندهی و عقیم‌سازی هر یک قلاده سگ، مبلغ ۳۲ میلیون ریال برای شهرداری هزینه خواهد داشت که با توجه به تعداد زیاد سگ‌های ولگرد، شهرداری توان پرداخت این هزینه را به تنهایی ندارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با دانشکده دامپزشکی شهید چمران اهواز انعقاد کردیم و تمامی کارها از جانب ما جهت عقد قرارداد انجام شده و منتظر آن هستیم که دانشگاه جواب قطعی را به شهرداری آبادان جهت همکاری و همراهی این مجموعه به ما بدهد.

 جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

کعبی در پایان گفت: اگر دانشکده دامپزشکی پای کار شهرداری بیایید بر اساس آن چیزی که در قرارداد ذکر شده است ۳ گروه زنده‌گیری سگ های ولگرد خواهیم داشت و با توجه به ظرفیتی که ایجاد خواهد شد به صورت شبانه روزی می توانیم سگ‌های ولگرد را زنده گیری کنیم که این جمع آوری‌ها باعث برطرف کردن دغدغه خیلی از شهروندان و مطالبات آنان باشد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.