باز هم حادثه در دامپزشکی؛

مصدومیت واکسیناتور دامپزشکی خوزستان در حین انجام واکسیناسیون هاری

منوچهر شیخی رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک با اعلام این خبر گفت: طی انجام واکسیناسیون هاری برای بیش از صد قلاده سگ واقع در پناهگاه سگ های شهرداری اندیمشک واکسیناتور دامپزشکی شهرستان دچار حادثه گردید.
کد خبر  9346
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک در ادامه افزود: در این حادثه سر سوزن تزریق واکسن هاری به دلیل حمله یک قلاده سگ به واکسیناتور اکیپ مبارزه با بیماریهای مشترک دامپزشکی شهرستان به دست واکسیناتور وارد، که منجر به عفونت و التهاب شدید گردید.

شیخی عملیات واکسیناسیون هاری در سگ را همواره پرخطر و دارای چالش دانست: که در موارد بسیاری تزریق واکسن هاری در سگ باعث ایجاد گزش و مصدومیت اکیپ های واکسیناتورها می گردد.

لازم به ذکر است، هاری یک بیماری ویروسی کشنده و غیرقابل درمان، ولی قابل پیشگیری می باشد که سیستم عصبی را مورد هدف قرار می دهد و ویروس عامل این بیماری در بزاق حیوان آلوده وجود دارد که بطور معمول از طریق گاز گرفتگی، بیماری به دام یا انسان سالم قابل انتقال می باشد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

همچنین تنها راه پیشگیری از این بیماری خطرناک، واکسیناسیون به موقع سگ های صاحبدار و واکسیناسیون افرادی که در معرض خطر بیماری و همچنین افرادی که مورد گزش حیوانات قرار می گیرند، می باشد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.