حادثه ای دیگر در دامپزشکی؛ بعد از عمل جراحی رخ داد!

مصدومیت شدید دکتر دامپزشک از ناحیه صورت در پی گزش سگ پناهگاه کاشمر

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی کاشمر یکی از سگهای پناهگاه که برای عمل جراحی عقیم سازی به کلینیک دامپزشکی مراجعه کرده بود بعد از ریکاوری و در حین انتقال به خودرو، دکتر جراحش را از ناحیه صورت مورد گزش قرار داده و مصدوم کرد.
کد خبر  9564
خبر مهم

به گزارش فاخته، بنا بر این گزارش در روز حادثه یک قلاده سگ ماده توسط یک راننده آژانس از پناهگاه نگهداری سگهای بلا صاحب  متعلق به شهرداری کاشمر جهت  عقیم سازی به کلینیک دکتر قریشی منتقل و پس از عمل جراحی بخاطر نداشتن همراهی و در حین جابجایی به داخل خودرو برای انتقال به محل نگهداری سگ به هوش آمده و با توجه به استرس ذاتی  و احساس ترس صورت دامپزشک خود را مورد گزش قرار میدهد.

وی پس از مصدومیت شدید بلافاصله به شبکه دامپزشکی مراجعه و پس از هماهنگی به اداره بهداشت ودرمان مراجعه و اقدامات کامل سرم تراپی و درمانی و جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری و کزاز نیز واکسن دریافت می نماید.

دکتر علیرضا قریشی، ضمن اذعان به نداشتن همراهی حیوان بعنوان مهمترین دلیل این حادثه اظهار امیدواری کرد شهرداری کاشمر مانند بعضی از شهرهای دیگر کشور بتواند شرایط ایده آل را در محل پناهگاه جهت انجام معاینات، درمان و عقیم سازی محیا وهمکاری و تعامل بیشتر با دامپزشکی برای حل معضل سگهای بلاصاحب در شهرستان اقدامات موثری انجام دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر نیز در خصوص این اتفاق ضمن آرزوی بهبود سریع و کامل برای این همکار پرتلاش گفت: هرچند تمام مسائل ایمنی برای پیشگیری از چنین رخداد‌هایی در نظر گرفته می‌شود ولی نمی توان از بروز چنین حوادثی کاملا جلوگیری کرد. کار با حیوانات همیشه با احتمال خطر همراه بوده است و تنها چیزی که باعث می‌شود افراد این گونه خطرها را به جان بخرند، حس خدمت صادقانه است.

دکتر سعید خانزاده اظهار داشت:کار دامپزشکی یکی از 10 شغل سخت و پرخطر دنیا به شمار می‌رود و همکاران بخش فنی همیشه در معرض خطراتی از قبیل گزش توسط سگ‌ها، آسیب‌های فیزیکی ناشی از لگد زدن اسب و گاو و نیز تزریق واکسن به دست واکسیناتور و .... هستند.

در کلینیک ها نیز با وجود تاکیدات مکرر در خصوص رعایت کامل اصول ایمنی در حین معاینه و درمان گاهی به علت عدم همکاری مناسب صاحب یا متصدی حیوان و شرایط ذاتی دام ها و حیوانات مختلف شاهد چنین اتفاقاتی هستیم که منجر به آسیب‌هایی که گاها جبران‌ناپذیر است قرار می گیرند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی یادآور شد: این حادثه بار دیگر سختی های کار دامپزشکی را نمایان کرد، چرا که کار با حیوانات همیشه با احتمال خطر (از جمله خطر ابتلا به بیماریهای مشترک، مصدومیت های شدید ناشی از گزش و حمله حیوانات و...) همراه است و تنها انگیزه ای که باعث می شود افراد با این گونه خطرها مواجه شوند، حس وظیفه شناسی و خدمت به جامعه است.

 

خبرهای مرتبط
تصاویر خبر
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.