«ریشا» شیر باغ وحش مشهد این روزها حال بهتری دارد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: «ریشا» شیرباغ وحش مشهد این روزها حال بهتری نسبت به ۱۰ روز گذشته دارد.
کد خبر  10905
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری مهر، محمود قربان زاده اظهار کرد: تشخیص درست و درمان مؤثر تیم متخصص دامپزشکان حال شیر نر باغ وحش مشهد موسوم به ریشا را به سمت بهبودی سوق داد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: این شیر ۹ ساله که زاده باغ وحش مشهد است این روزها حال بهتری نسبت به ۱۰ روز گذشته دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و ارزش این گونه ارزشمند هفته گذشته تیم متخصصی با حضور ۹ دامپزشک این شیر را بیهوش کرد و نمونه‌های خون و مدفوع از شیر گرفته شد و فراصوت نگاری (سونوگرافی)، پرتونگاری (رادیو گرافی) و ارزیابی قلبی (اکوکاردیوگرافی) به همراه مایع درمانی انجام داد.

قربان زاده گفت: بررسی دامپزشکان متخصص نشان داد که میزان گلبول‌های سفید کروی شکل در بدن این گونه، اندکی زیاد است که نشان دهنده وجود عفونت بود ضمن اینکه در زمان انجام معاینات، شیر دچار دفع مدفوع روان (اسهال) بود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: بر اساس نتایج حاصل از معاینات تخصصی، درمان آنتی بیوتیکی، استفاده از پروبیوتیک‌ها، استفاده از او.آر. اس به همراه غذای کنترل شده برای این حیوان لحاظ شد و امروز وضعیت شیر باغ وحش مشهد بسیار بهتر از گذشته است و خوشبختانه نسخه درمانی مؤثر واقع شده است.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

وی اضافه کرد: دامپزشکان متخصص خراسان رضوی همانند مورد درمانی ارس پلنگ مبتلا به بیماری عصبی پیش رونده در باغ وحش مشهد، ثابت کردند که در روند تشخیص صحیح بیماری و نیز تجویز داروهای مؤثر در حیات وحش به ویژه گربه سانان دارای توانمندیهای خوبی هستند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.