چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

مثبت شدن آزمایش هاری گرگ حمله کننده به ۸ نفر از اهالی شهر درود زبرخان

آزمایش هاری، یک قلاده گرگ که ۸ نفر از اهالی شهر درود شهرستان زبرخان را زخمی کرده بود، مثبت اعلام شد.
کد خبر  10437
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۱۴ آذرماه امسال، ۸ شهروند درود شهرستان زبر خان بر اثر حمله گرگ مجروح و روانه بیمارستان شدند.

حامد جز جلالیان تاکید کرد: اقدامات اولیه شامل شستشوی زخم، واکسیناسیون و تزریق سرم ضد هاری برای ۸ مجروح به صورت کامل  انجام شده است.

وی اظهار کرد: در صورت  مراجعه نکردن و دریافت نکردن واکسن هاری در افراد مورد حمله توسط حیوانات (وحشی و اهلی) مرگ بر اثر بیماری پس از بروز علائم بیماری هاری قطعی  است،

حامد جز جلالیان گفت:نمونه هاری از لاشه گرگ گرفته شد و به مرکز تشخیص ذیصلاح توسط اداره دامپزشکی ارسال شد و پس از انجام آزمایش‌های تشخیصی از نظر هاری مثبت اعلام شد.

 خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با وجود اینکه در ایران میلیاردها تومان برای درمان پیشگیری از هاری هزینه می‌شود، سالانه بیش از ۱۰ مورد مرگ غم‌انگیز و وحشتناک هاری را تجربه می‌کنیم.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.