پلمب دو درمانگاه دامپزشکی متخلف در پایتخت؛

فعالیت دستگاه های رادیولوژی فاقد مجوز ممنوع بوده و جرم تلقی می‌گردد

دکتر رحمتی رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران از پلمب ۲ درمانگاه دامپزشکی بدلیل استفاده غیرمجاز از دستگاه رادیولوژی فاقد مجوز های لازم خبر داد
کد خبر  10775
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی تهران، دکتر رحمتی رئیس اداره ضمن اعلام خبر پلمب ۲ درمانگاه دامپزشکی بدلیل استفاده غیرمجاز از دستگاه رادیولوژی فاقد مجوز های لازم گفت: با عنایت به مفاد قانون حفاظت در برابر اشعه و پیرو مصوبات فی‌مابین سازمان دامپزشکی کشور و سازمان انرژی اتمی؛ با هدف حفاظت از کارکنان، مراجعین، نسل های آینده و محیط زیست؛ انجام هرگونه فعالیت در ارتباط با منابع مولد اشعه مستلزم اخذ پروانه اشتغال از سازمان انرژی اتمی می‌باشد.

 وی در ادامه افزود:  تمامی مراکز تشخیصی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی دارای دستگاه رادیولوژی می‌بایست جهت اخذ پروانه اشتغال از دفتر حفاظت در برابر اشعه مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور اقدام نمایند و هرگونه واردات، نقل و انتقال و نصب دستگاه‌های رادیولوژی مستلزم اخذ مجوزهای مربوطه از این دفتر می‌باشد و فعالیت دستگاه های فاقد مجوز ممنوع بوده و جرم تلقی می‌گردد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

دکتر رحمتی در پایان توضیح داد: با توجه به حساسیت موضوع واخطارهای متعدد اداره دامپزشکی شهر تهران به این دو واحد درمانی و عدم پاسخ مناسب، با دستور مراجع قضایی واحدهای مذکور پلمب و پرونده به دادسرای جرائم پزشکی ارجاع گردید.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.