شورای شهر تهران امروز تصویب کرد؛

حضور مراکز دامپزشکی در پهنه‌های مسکونی مجاز نیست و صرفاً در پهنه‌هایی همچون خیابان‌های اصلی امکان پذیر خواهد بود

با تصویب شورای شهر تهران، شهرداری به ساماندهی مراکز ارائه خدمات به حیوانات خانگی ملزم شد.
کد خبر  10499
خبر مهم

عضو شورای شهر در رابطه با مراکز دامپزشکی گفت: براساس طرح شورای شهر، راه اندازی این مراکز در پهنه‌های مسکونی مجاز نیست و تنها در پهنه‌هایی همچون خیابان‌های اصلی امکان پذیر خواهد بود، امیدواریم به ساماندهی این موضوع در سطح شهر منجر شود.

به گزارش فاخته به نقل از همشهری آنلاین، مهدی عباسی در دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت ساماندهی نحوه استقرار واحدها و مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی، گفت: مصوبه ای در شورا وجود داشت که براساس آن راه اندازی مراکز دامپزشکی در مناطق مسکونی نیز امکانپذیر باشد،. این پدیده با منطق شهرسازی سازگاری ندارد. در این منطقه پهنه بندی‌ها به گونه‌ای است که حداقل مزاحمت برای منازل مسکونی ایجاد شود و به همین دلیل مشاوران در طراحی شهری به گونه ای عمل می‌کنند که پهنه های کار و فعالیت در فضای مناسبی قرار بگیرد و تداخلی ایجاد نشود.

او افزود: صرفاً برای سکونتگاه خدمات پشتیبان در نظر گرفته شده، اما در ظاهر راه اندازی مراکز دامپزشکی برای ساکنان پایتخت در کوچه‌هایی که کاملاً جنبه‌های فرعی دارند، باعث مزاحمت شده است؛ در طرحی که پیش بینی شده راه اندازی این مراکز در پهنه‌های مسکونی مجاز نیست و صرفاً در پهنه‌هایی همچون خیابان‌های اصلی امکان پذیر خواهد بود، امیدواریم به ساماندهی این موضوع در سطح شهر منجر شود.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

گفتنی است یک فوریت ساماندهی نحوه استقرار واحدها و مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید و بررسی جزئیات این طرح به جلسات آینده شورا موکول شد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.