چهارشنبه / ۱۲ اردیبهشت / ۱۴۰۳

پای دغدغه‌های دامپزشک کارآفرین و سرمایه‌گذار اولین کارخانه تمام اتوماتیک تولید خوراک طیور در ایلام

دانش‌آموخته‌ی دکترای دامپزشکی است که مردم «چرداول» او را به عنوان دامپزشکی ماهر، پر انرژی، متعهد و متکی به دانش می‌شناسند.
کد خبر  9805
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از ایسنا، کارآفرین برتر و کارفرمای نمونه استانی را در کارنامه‌ی خود دارد چون از دهه‌ی ۸۰ با راه‌اندازی شرکت «رشد کار» سرابله در شهرک صنعتی «شباب» قدم در مسیر تولید خوراک دام و طیور گذاشت. از ابتدای سال ۱۴۰۱ با شرکت نواندیشان تکین گستر فردا با نام تجاری «تکین دانه» گامی دیگر برای حرکت در مرز دانش برداشته و از سختی‌ها و شیرینی‌های این کار می‌گوید.

دکتر «هومان فرزادی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارخانه‌ی «رشدکار» سرابله را در سال ۱۳۸۶ با مشکلات و مسائل زیادی راه‌اندازی کردیم  و امروز اولین تولید کننده‌ی خوراک دام و طیور در استان ایلام هستیم و محصولاتمان را در کل کشور توزیع می‌کنیم.

وی درباره‌ی کارخانه «تکین دانه» گفت: اواخر ۱۴۰۰ شروع به کار کردیم، هر چه جلوتر آمدیم طبیعتا دانش و تکنولوژی پیشرفت کرد و مجموعه‌ی جدید که مجموعه‌ای در مرز دانش است را راه‌اندازی کردیم و همچنان منتظریم که مسئول و مدیری سری بزند و کمکی کند.

فرزادی ادامه داد: من و همسرم دکتر«نیکی جمشیدی» که ایشان نیز دامپزشک است به عنوان سرمایه‌گذار اصلی  کار خود را در این مجموعه آغاز کردیم و تاکنون نزدیک ۲۴ میلیارد تومان در این مجموعه خرج کردیم و پروانه بهره‌بردای و بهداشتی این مجموعه گرفته شده و نیازمند سرمایه در گردش هستیم که در صورت تامین، کار تولید آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: «تکین دانه» مجموعه‌ای به‌روز و تحت p.l.c  است و ماحصل تجربه خودم، همسرم و مهندس «منوچهر نظری» از ماشین‌سازی فروزان صنعت است.

این کارآفرین برتر استان با بیان اینکه خوراک دام صنعت گرانی است ، ما در استان در سالیان متوالی مرغ استان‌های همجوار را تولید می‌کردیم و در مجموع ۴۰۰ واحد مرغداری در استان ایلام داریم، تصریح کرد: ظرفیت تولید خوراک دام و طیور در تکین دانه در سال  ۷۲ هزار تن خوراک است.

فرزادی تصریح کرد: این مجموعه قرار است محصولاتی با ارزش افزوده تولید و صادر کند، فرق من به عنوان یک دانش آموخته دامپزشکی که ۲۰ سال است در زمینه خوراک فعالیت و مطالعه می‌کند و دانش فنی که در اختیار دارم بتوانم محصولی متفاوت تولید کنم و قرار است در زمینه پرندگان زینتی مرغ مینا، کاسکو و مکمل های خاص، خالص، دوقلو و پریمیکس ویتامین را تولید کنیم، و قصد ما این است که محصولات تک درست کنیم.

این متخصص دامپزشکی گفت : بسیاری از این دستگاه‌ها را خودمان ساختیم و مونتاژ کردیم و ساخت مجموعه از روز اول بر اساس ایده و فکر بوده است. ماشین آلات جدید تحت PLC است یعنی بر اساس فرمول خاص هر لحظه می‌توان خوراک طیور تازه با ویژگی‌های متفاوت تولید کرد و دستور تولید داد و در واقع تمام توماتیک است و ریسک خطا نیز پایین است.

فرزادی ادامه داد: ظرفیت ذخیره سازی بالاست و ۱۲ مخزن تمام اتوماتیک داریم، ۱۲۰۰تن ذرت و سویا را به عنوان بخش اصلی خوراک را ذخیره می‌کند و ۴ کیسه‌گیر که همزمان ۴ محصول را بسته‌بندی می‌کند، دارد و مجموعه‌ای با این ویژگی‌ها منحصر به فرد است چون بر اساس دانش، تجربه و ایده ساخته شده است.  

این کارفرمای نمونه‌ی استان گفت: برای راه‌اندازی این مجموعه به حداقل ۲۰ میلیارد تومان نیازمندیم و  انتظار داریم مسئولان بیایند و ببینند، اگر عشق تولید نبود شاید می‌بریدیم اما معتقدم که باید یا راهی را بیابم یا راهی را بسازیم؛ هرچند یک بار دکتر عباسی، معاون اقتصادی استاندار به ما سر زدند اما همچنان منتظر نتیجه هستیم.

این تولیدکننده تصریح کرد: ما در فاز اول حداقل ۹ نفر اشتغال ثابت خواهیم داشت و در بالاترین ظرفیت حتما نیاز به نیروی انسانی بیشتر خواهد بود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

فرزادی با تاکید بر اینکه در تولید خوراک دام و در لبه تکنولوژی هستیم، گفت: امیدواریم مسئولان  در سالی که به نام «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده، کمک کنند تا چنین مجموعه‌هایی به تولید منجر شوند و انگیزه تولیدکنندگان نیز بیش از پیش در خدمت مردم استان و کشور به کار گرفته شود.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.