شیوع نوع جدید تب برفکی در عراق و ترکیه/ایران در آماده‌باش

مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به شیوع نوع جدیدی از بیماری تب برفکی در کشورهای عراق و ترکیه از آماده باش ایران برای مقابله با این بیماری خبر داد.
کد خبر  10530
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رفیعی پور روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل دامپزشکی البرز برگزار شد، گفت: دامپزشکی البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص این استان بسیار فعال است.

رفیعی پور افزود: این استان به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد ۱۴ استان کشور دارای ترددهای زیادی است و محموله‌های دامی زیادی از اینجا عبور می‌کند به همین دلیل لازم است همکاران ما در حوزه دامپزشکی چند برابر سایر استان‌ها تلاش کنند تا شرایط بهداشتی دامی را حفظ و به سلامت و اقتصاد استان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در اپیدمی‌های سال‌های گذشته در حوزه دام و طیور البرز تلاش‌های زیادی داشت و این بیماری‌ها کنترل شد، افزود: با نظارت‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته گزارشی از بیماری تب برفکی نداشتیم ولی نوع جدیدی از این بیماری در کشورهای عراق و ترکیه شیوع پیدا کرده که اگر وارد کشور شود می‌تواند مخاطرات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

وی افزود: به همه مسئولین آماده باش می‌دهیم تا به توصیه‌های دامپزشکی توجه کنند و از ورود این بیماری به کشور و خسارت به جمیعت دامی جلوگیری شود.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.