سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز در گفتگوی اختصاصی با «فاخته»؛

باید یک بار برای همیشه موضوع مواد 18 و 19 آیین نامه نظارت بهداشتی از سطوح بالادستی تعیین و تکلیف شود/پیگیری لازم را انجام داده ایم تا بتوانیم اواخر سال از اعتبارات در اختیار مقام عالی استان برای کمک به بهبود معیشت همکاران بهره مند شویم

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: بحث اجرای ماده ۱۸ و ۱۹ برابر با تصمیمات تخصصی که کمیته های سازمانی می گیرند؛ در حال اجرا است و قطعا در این حوزه استان ها با یکدیگر متفاوت هستند و استان بزرگ البرز نیز در این موضوع جز استان هایی است که ماده ۱۸ و ۱۹ اجرا می شود؛ هرچند اعتقاد بنده این بوده که باید یک بار برای همیشه موضوع ماده ۱۹ آیین نامه بهداشتی از سطوح بالادستی تعیین و تکلیف شود تا شرایط گذشته را تجربه نکنیم.
کد خبر  10458
خبر مهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فاخته، دکتر علیرضا رفیعی پور در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص سوابق اجرایی خود، اظهار کرد: توفیق آن را داشته ام در سال ۷۰ وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران شوم و سال ۷۶ بعد از دفاع از پایان نامه خود، برای خدمت به استان سیستان و بلوچستان رفتم.

وی ادامه داد: در سه دهه ی گذشته توفیق آن را داشتم مدیریت شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی را تجربه کنم و سطوح کارشناسی را در همه حوزه های دامپزشکی در شهرها، بخش های شهرستانی استان سیستان و بلوچستان تجربه کنم.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز بیان کرد: مسئولیت های نظام استان، مدیرکلی استان، ریاست شبکه، ریاست سازمان و دبیرکلی منطقه آسیا و خاور دور در سازمان بهداشت جهانی تجربه کردم و در حال حاضر در خدمت همکاران عزیز در استان البرز هستم.

بحث معیشت همکاران ما با تامین بودجه لازم در حوزه هزینه ای و همچنین اعتبارات هزینه ای و تملک امکان پذیر است

رفیعی پور تصریح کرد: بحث معیشت همکاران ما با تامین بودجه لازم در حوزه هزینه ای و همچنین اعتبارات هزینه ای و تملک امکان پذیر است. همکاران ما زحمات زیادی در استان کشیدند. در روزهای اول دستگاه های مرتبط (سازمان مدیریت و برنامه ریزی) و همچنین اداره کل مرتبط با حوزه های اقتصاد و دارایی خزانه استان و دیوان محاسبات پیگیری های را انجام دادیم تا بتوانیم اواخر سال از اعتبارات در اختیار مقام عالی استان برای کمک به بهبود معیشت همکاران بهره مند شویم.

وی افزود: در استان نیز با دیدارهایی که داشتیم این توفیق را خداوند به ما داد تا بتوانیم زحمات همکاران خود را که در شرایط بسیار سخت فعالیت می کنند، جبران کنیم.

ادامه داد: موضوع مراقب از این دامداری ها و همچنین ارتقا کیفیت بهداشتی ماده غذایی شیر نیز موضوعی است که جز اولویت های استان است.

رفیعی پورعنوان کرد: از همه مهم تر همه این زحماتی که توسط نیروهای انسانی و تخصصی اداره کل دامپزشکی صورت می گیرد؛ هزینه زا است و نیاز به یک ساختمان اداری، تجهیزات و امکانات مختلف است که این امر از چالش هایی است که آن را باید با کمک مسئولات استانی و کشوری رفع کنیم.

همه ما عضو خانواده بزرگ دامپزشکی هستیم 

وی افزود: همه ما عضو خانواده بزرگ دامپزشکی هستیم و قطعا همه ما در هر موقعیتی که قرار داریم باید با تلاش مضاعف بتوانیم جایگاه مقدس و ارزشمند دامپزشکی‌ را حفظ کنیم و آن را ارتقا دهیم این موفقیت تاکنون نیز مایه افتخار بوده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: زمانی که ارتباط خوبی بین حاکمیت و بخش خصوصی وجود داشته باشد، موفقیت ها نیز به همین نسبت رقم می‌خورد. اعتقاد من بر این است که بازوان  حاکمیت می تواند بخش خصوصی، تشکل ها و انجمن ها باشند تا فعالیت های آن ها با اثر بخشی بالایی برای ذی نفعان رقم خورد.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: اولین اقدامی که در این راستا می توان انجام داد، همراهی و همدلی باید بین دو بخش مذکور ایجاد شود، تا موفقیت بخش خصوصی را داشته باشیم. حمایت از بخش خصوصی به معنای تسهیل گری و کمک به رفع موانع موجود و حمایت از سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی می تواند ما را در پیشبرد اهداف خود کمک کند.

وی در خصوص اجرای ماده 18 و 19 آیین نامه نظارت بهداشتی گفت: بحث اجرای ماده ۱۸ و ۱۹ برابر با تصمیمات تخصصی که کمیته های سازمانی می گیرند؛ در حال اجرا است و قطعا در این حوزه استان ها با یکدیگر متفاوت هستند و استان بزرگ البرز نیز در این موضوع جز استان هایی است که ماده ۱۸ و ۱۹ اجرا می شود؛ هرچند اعتقاد بنده این بوده که باید یک بار برای همیشه موضوع ماده ۱۹ آیین نامه بهداشتی از سطوح بالادستی تعیین و تکلیف شود تا شرایط گذشته را تجربه نکنیم.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز ادامه داد: قطعا ما تلاش خواهیم کرد با اجرا، نظارت دقیق و‌ مستمر در جهت کاهش بروز بیماری های دارای اولویت مانند (آنفلوآنزا، سل، بروسلوز،تب کیرمه کنگو و هاری) کمک کنیم. همچنین با تلاش های صورت گرفته به سمت افزایش بهره وری پیش برویم. همچنین شرکت های دانش بنیان استان البرز در این زمینه بسیار پیشرو بوده تا بتوانیم به ارتقاء و افزایش تولید کمک کنیم. این عوامل قطعا نیاز به همکاری دستگاه های بالادستی و نظام دامپزشکی دارد.

رفیعی پور افزود: هرچه تعامل افرایش پیدا کند، جایگاه دامپزشکی ارتقا پیدا می کند. می توانیم با همدلی و اعمال بیشتر و توجه بیشتر به همکارانی که دلسوزانه کار ‌می کنند به سمتی پیش برویم تا با طراحی برنامه ای مدون به برنامه های خود دست پیدا کنیم.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

وی در خصوص مهم ترین چالش های دامپزشکی، گفت: مهم ترین چالش دامپزشکی استان، مثل سایر استان های دیگر، بحث های مرتبط با تامین فرآورده های خام دامی در حوزه وزارت جهاد کشاورزی است که ما مسئولیتت پشتیبانی و مراقبت از آن را بر عهده داریم در برخی موارد مانند تولید گوشت مرغ یا طیور گوشتی استان شرایط مساعدی ندارد که تلاش می کنیم با همراهی سایر دستگاه ها به افزایش تولید کمک کنیم.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه در استان البرز دامداری های بزرگی وجود دارد،

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • سیروس
    می گوید:
    درود بر مرد با شرف و با انصاف دامپزشکی . هرکجا هستید موفق باشید جناب دکتر
  • بخش خصوصی
    می گوید:
    ای کاش زمانی که رئیس سازمان بودید این اقدام را انجام می دادید و یک بار برای همیشه مشکل مواد 18 و 19 را حل می کردید
  • همکار
    می گوید:
    مصاحبه جذابی بود. خداقوت به دکتر رفیعی پور و آرزوی توفیق روزافزون
  • دامپزشک
    می گوید:
    واقعا نیازمند عزم جدی برای رهایی از این وضعیت دامپزشکان هستیم
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.