سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر:

کشور به شدت نیازمند تکنسین دامپزشک است

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر و اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در راستای توسعه فناوری‌های نو و ایجاد شغل برای تکنسین‌های دامپزشکی به امضا رسید.
کد خبر  10132
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری علم و فناوری آنا،  تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر و اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در راستای توسعه فناوری‌های نو و ایجاد شغل برای تکنسین‌های دامپزشکی در نشستی با حضور مسئولان این دو سازمان به امضا رسید.

حمیدرضاخدایی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در این نشست اظهار کرد: کشور به شدت نیازمند تکنسین دامپزشک است که مهارت‌های لازم را به‌صورت کانالیزه و مورد نیاز در صنعت دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل آموزش آموخته باشد.

وی افزود: از آنجایی‌که رشته کاردانی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، رشته‌ای منحصربه‌فرد است و در هیچ یک از مراکز آموزش عالی استان، این رشته دایر نیست، بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه و در راستای اجرایی سازی بسته کاری کیفیت آموزش، عقد این تفاهم‌نامه، جهش چشم‌گیری در امر آموزش مهارت محور و از آن مهم‌تر با رفع نیاز استان و کشور را فراهم خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر ادامه داد: اکنون توسط اداره کل دامپزشکی مشکلات اصلی که به دست تکنسین‌های دامپزشک قابل حل است، شناسایی و احصا شده و بر این اساس می‌توان برحسب علاقه‌مندی دانشجویان، آنان را در فناوری‌های واکسیناسیون، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت دام و طیور، تلقیح مصنوعی، انتقال رویان و... از ابتدای دوره تحصیلی به کار گرفت.

سیدرضا موسوی، مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان نیز با اشاره به کمبود شدید تکنسین در مراکز دامپروری و طیور، درصد اشتغال‌زایی این رشته را خوب ارزیابی کرد و با توجه به نارسایی‌ها موجود، خواستار آموزش هدفمند دانشجویان در راستای حل معضلات واقعی صنعت دام و طیور و آبزیان شد و پیشنهاد همکاری و تربیت دانشجویان بر اساس نیازمندی‌ها را داد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  

به گزارش آنا، این تفاهم‌نامه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، ارتباطات و همکاری‌های اداری- ستادی جامعیت دارد و تأثیر شگرفی در حیطه آموزشی و اشتغال‌زایی رشته مهارتی کاردانی دامپزشکی و مهندسی حرفه‌ای علوم دامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر دارد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • نادر
    می گوید:
    اینقدر واکسیناتور بی مدرک ریخته توبازار که کسی رقبت به خوندن کاردانی ندارد،اون اداره دامپزشکی اصفهان هم باید خود شون برن به صورت پیشرفته والبته مکانیزه واکسن (نه ببخشید واسکن)بزنن
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.