ادامه داستان گوشت الاغ، این بار در غرب کشور!

انتشار فیلم لاشه تک‌سمیان در بوکان/ لاشه‌ای در قصابی‌ها مشاهده نشده است

رییس شبکه دامپزشکی بوکان در واکنش به انتشار فیلم لاشه تک‌سمیان در این شهرستان گفت: کارشناسان این شبکه به صورت مستمر بر بازار تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی نظارت کامل دارند و هیچ موردی مبنی بر وجود لاشه های خارج از این روند در قصابی‌های شهرستان مشاهده نشده است.
کد خبر  11127
خبر ویژه

به گزارش فاخته، اسماعیل محمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمامی واحد های قصابی و غذاخوری های سطح شهر تحت نظارت فعال و روزانه شبکه دامپزشکی و سایر ادارات در قالب اکیپ های مشترک قرار دارند.

وی اضافه کرد: گوشت مصرفی در این واحدها از مبدا کشتارگاه با نظارت های بهداشتی و شرعی در حضور مسوول فنی (دامپزشک)، ناظر ذبح شرعی (روحانی)، ناظر بهداشتی شبکه دامپزشکی و نماینده جهاد کشاورزی مقیم در کشتارگاه با درج پلمب‌های امنیتی و مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی بر روی گوشت استحصالی روی لاشه ها عرضه می شود.

رییس شبکه دامپزشکی بوکان ادامه داد: کارشناسان این شبکه به همراه دیگر واحدهای نظارتی در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی برخورد قاطع با متخلفان صورت می گیرد و مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.

وی از شهروندان خواست گوشت مصرفی خود را با اطمینان خاطر و صرفا از مراکز مجاز تهیه نموده و هر گونه تخلف بهداشتی در این مراکز را با شماره تلفن: ۴۶۲۳۳۲۰۰ دامپزشکی بوکان یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، تصاویر و فیلمی از بقایای کشتار تک سمیان در نزدیکی روستای «تبت» بوکان در محور بوکان سقز منتشر شده است و برخی شهروندان از ورود این گوشت های ناسالم به چرخه مصرف ابراز نگرانی کرده بودند.

شهرستان بوکان دارای یکی از میادین دواب بزرگ است و در میدان دواب این شهرستان که روز شنبه هر هفته دایر است، به طور میانگین در هر روز بیش از سه هزار راس دام سبک و سنگین توسط دامداران شهرستان های منطقه معامله و داد و ستد می شود.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

در شهرستان بوکان بیش از ۱۶۰ هزار راس دام سبک و ۲۲ هزار راس دام سبک وجود دارد.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

عکس:آرشیو

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.