بانوی دامپزشک در خراسان جنوبی:

دامپزشکان سفیران کار و تلاش و نوع دوستی هستند

یک دامپزشک در خراسان‌جنوبی گفت: جامعه به حرکات خودجوش جهادی نیاز دارد. در واقع دامپزشکان سفیران کار و تلاش و نوع دوستی هستند که به مردم در مناطق دورافتاده کمک می‌کنند و شور و شادی ایجاد شده در دل روستاییان همان مزد دامپزشک است.
کد خبر  9910
خبر روز

به گزارش فاخته، فروزان روشن روان، دامپزشک در خراسان‌جنوبی به بهانه روز دامپزشکی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: دامپزشکی هنر درمان مخلوقاتی است که زبانی برای درمان دردهای خود ندارند. در زمینه سلامت و بیماری‌های مشترک دام و انسان در حوزه دامپزشکی می‌توان کار کرد. البته بخشی از مشکلات کاری در این حوزه امکانات است که باعث کاهش قدرت تشخیص می‌شود.

روشن روان بیان کرد: امکانات دارویی و یا وسایلی چون رادیوگرافی و سونوگرافی در استان کم بوده و باید برای تجهیز استان کاری کرد و نیاز به ارتقا داریم. از طرفی گاهی با کمبود دارو مواجه می‌شویم. تجربه حضور در روستاها با تمامی کمبودها مهم‌ترین کار دامپزشکی است که روح تازه‌ای در وجود انسان می‌دمد.

وی افزود: وقتی به عنوان دامپزشک وارد روستا می‌شویم ار اقدامات تشخیص تا آموزش روستائیان را انجام می‌دهیم و این امر حس خوشایندی را به انسان منتقل می‌کند‌ در مناطق دورافتاده و مرزی چند راس دام سرمایه بزرگی برای یک خانواده است که نباید نادیده گرفته شود.

این دامپزشک بیان کرد: در اردوهای حهادی دامپزسکی اصل بر رفتار و اخلاق درست است و سعی می‌کنیم بدون نگاه از بالا به پایین تنها با دید رفاقتی به موضوع بنگریم و حال روستائیان و رزق و روزیشان را بیشتر کنیم.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

روشن روان یادآور شد: جامعه به این حرکات خودجوش و بی چشم داشت نیاز دارد. در واقع دامپزشکان سفیران کار و تلاش و نوع دوستی هستند که به مردم در مناطق دورافتاده کمک می‌کنند و شور و شادی ایجاد شده در دل روستاییان همان مزد دامپزشک است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.