نتیجه آزمایش تب مالت واکسیناتور دامپزشکی درگز برای دومین بار مثبت اعلام شد

یکی از واکسیناتورهای بخش مبارزه با بیماری های شبکه دامپزشکی درگز در حین واکسیناسیون رایگان تب مالت دام سنگین در مناطق روستایی و صعب العبور شهرستان به بیماری تب مالت که سابقا نیز مبتلا گردیده بود مجددا نتیجه آزمایشش پس از چند سال مثبت شد.
کد خبر  9841
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر حامد شمس رئیس شبکه دامپزشکی درگز با تأیید این خبر اعلام کرد: متأسفانه همکاران شاغل در رده هایی مختلف دامپزشکی در خط مقدم ابتلا یه بیماری های مختلف و مشترک بین و انسان و دام هستند و اکثر پرسنل دامپزشکی سابقه ابتلا به این بیماری هزار چهره (تب مالت) و مشترک بین و انسان و دام را در کارنامه کاری خود دارند.

شمس ادامه داد: در حرفه دامپزشکی گاهی اوقات با وجود رعایت تمام  مسائل ایمنی برخی اتفاقات غیر فابل پیش بینی دور از انتظار نیست. علائم بیماری تب مالت در انسان بسیار گسترده است که شامل درد شدید مفاصل ، تعریق ، تورم بیضه ها، نازایی، مشکلات قلبی ،افسردگی و.. را نام برد و در صورتی  که در زمان طلایی تحت درمان و مراقبت قرار نگیرد ممکن است عوارض جبران ناپذیر داشته باشد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی در پایان در خصوص همکار مایه کوب مبتلا گفت: ایشان در کارنامه فعالیت خود که در واقع جزو بهترین و جوان ترین نیروهای مایه کوب محسوب می شود و برای دومین بار است که تیتر خونی این بیماری برایش مثبت شده و علت آنهم عدم مقید شدن دام سنگین در دامداری سنتی در هنگام تزریق واکسن به دام و وارد شدن مقدار جزئی از واکسن به بدن است که در ابتدای امر پس از عود بیماری با علائم درد مفاصل و سایر عوارض این بیماری منحوس خانه نشین شد و پس از انجام آزمایشات تکمیلی مثبت شدن آن قطعی اعلام گردید که بنا به نظر پزشک تحت دوره درمان بسیار سخت قرار می گیرد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.