تلف شدن 10 رأس گوسفند مشکوک به مسمومیت در شهرستان درگز

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان درگز از تلف شدن 10 رأس دام سبک در یکی از روستاهای شهرستان درگز با علائم مشکوک به مسمومیت خبر داد.
کد خبر  9789
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر حامد شمس رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درگز، ضمن تأیید این خبر گفت: پیرو گزارشات واصله و بر اساس اظهارات دامدار، تعداد 10 راس گوسفند در یکی از روستاهای شهرستان درگز بر اثر مصرف آب آشامیدنی فراهم شده برای دام ها، بلافاصله تلف شدند.

وی افزود:  از این تعداد یک لاشه سربریده شده و به کشتارگاه منتقل گردیده که نمونه های لازم از لاشه و امعاء و احشا موجود به جهت بررسی دقیق آزمایشگاهی به  اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ارسال گردید تا در صورت ردیابی علت تلفات مشخص گردد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

شمس در پایان تصریح نمود: برای پیشگیری از رخداد مسمومیت و بروز تلفات این چنین در دام ها، دامداران می بایست بر آب و خوراک مصرفی آن ها نظارت داشته و  برای کاهش موارد مرگ و میر، باید دام‌ هایی را که وضعیت مناسبت تری دارند بعد از مصرف، جهت رسیدگی سریع به مراکز درمانی دامپزشکی منتقل کرده و از انجام خود درمانی امتناع بورزند تا از بروز گسترده تلفات در دام ها تا حد امکان جلوگیری شود.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.