شناسایی پنج رأس گاو مبتلا به بیماری سل در مریوان

پنج رأس گاو مبتلا به بیماری سل در مریوان شناسایی و حذف شد.
کد خبر  9787
خبر روز

   به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای حفظ بهداشت عمومی جامعه و با هدف کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تست توبرکولین جهت ردیابی و شناسایی بیماری سل در گاوداری‌های حوزه شهرستان به اجرا درآمد.

   دکتر کیوان نوری در ادامه افزود: متعاقب اجرای فراگیر تست توبرکولین، تعداد ۵ رأس گاو مبتلا به بیماری سل تشخیص داده شد که پس از طی تشریفات و براساس دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، دام‌های آلوده در‌ کشتارگاه دام شهرستان مریوان حذف شد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

   دکتر نوری در خاتمه گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان تمام نیرو و امکانات خود را بکار گرفته تا بیماری‌های مشترکی همچون سل، تب‌مالت، هاری، شاربن و ... را در جمعیت دامی تحت کنترل دربیاورد و بدینوسیله از سرایت چنین عفونت‌هایی به شهروندان و جوامع انسانی پیشگیری به‌عمل می‌آید.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.