از نظر بسیاری از صاحبان سگها، واکسن ها نا امن، بی‌اثر و یا حتی مضر هستند

امتناع آمریکایی‌ها از واکسیناسیون سگ‌هایشان!

نتیجه یک تحقیق جدید که توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون انجام شده، نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد صاحبان سگ در ایالات متحده نسبت به واکسیناسیون سگ‌ها تردید دارند و از این کار امتناع می‌کنند.
کد خبر  9785
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک تحقیق جدید که به رهبری دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون (BUSPH) به دست آمده است، حاکی از این است که بیش از 50 درصد صاحبان سگ در ایالات متحده نسبت به واکسیناسیون سگ‌ها تردید دارند و از این کار امتناع می‌کنند.

بر اساس این مطالعه، عدم واکسیناسیون سگ در ایالات متحده به طور نگران‌کننده‌ای افزایش پیدا کرده و درحال گسترش در قلمرو حیوانات خانگی است. این واکسن‌ها که در محافظت از حیوانات خانگی در برابر بیماری‌هایی مانند هاری حیاتی هستند، اکنون از نظر بسیاری از صاحبان سگ نا امن، بی‌اثر و یا حتی مضر هستند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 20 درصد فکر می‌کنند که واکسن‌ها کار نمی‌کنند و 30 درصد، آنها را از نظر پزشکی غیرضروری می‌دانند.

در این رابطه، دکتر مت موتا؛ استادیار حقوق، سیاست و مدیریت بهداشت در BUSPH می‌گوید: افزایش عدم واکسیناسیون می‌تواند به معنای قرار گرفتن نه‌تنها حیوانات خانگی، بلکه خانواده و جامعه بزرگتر در معرض بیماری‌های قابل پیشگیری باشد، جالب توجه است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که افرادی که نسبت به واکسن‌های انسانی ازجمله واکسیناسیون علیه کرونا بدبین هستند، در مورد واکسیناسیون سگ‌ها نیز به طور افراطی فکر می‌کنند!

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دانشمندان در این مطالعه که در مجله معتبر Vaccine منتشر شده است، هشداد می‌دهند: «با توجه به نرخ مرگ و میر تقریباً 100 درصدی هاری و تعداد قابل‌توجهی از مرگ و میرهای جهانی به دلیل بیماری‌های منتقل شده از سگ، تزریق این واکسن‌ها یک معیار بهداشتی ضروری هستند و اگر لازم باشد دولت باید برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه قوانین و جرایم سختگیرانه‌تری را در این زمینه در نظر بگیرد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.