جراحی و درمان یک رأس جبیر در شبکه دامپزشکی فردوس

یک راس جبیر ایرانی که توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست فردوس به شبکه دامپزشکی ارجاع شده بود معاینه و مورد درمان و جراحی قرار گرفت.
کد خبر  9777
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از شبکه دامپزشکی فردوس، یک رأس جبیر ارجاعی توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردوس معاینه و اقدامات درمانی لازم برای آن انجام شد.

دکتر اسماعیلی رئیس شبکه دامپزشکی فردوس گفت: با توجه به امضاء تفاهم نامه همکاری بین شبکه دامپزشکی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردوس، معاینه و درمان حیوانات بیمار توسط دامپزشکی انجام می شود و در این راستا یک رأس جبیر آسیب‌دیده که توسط مسافران از جاده‌های اطراف فردوس به اداره محیط زیست تحویل شده و بر اثر برخورد با خودرو دچار جراحت و پارگی از ناحیه دست بود معاینه و اقدامات درمانی لازم نیز بر روی این حیوان کمیاب انجام شد.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به گستردگی فعالیت دامپزشکی، تفاوت گونه‌های مختلف با هم، تفاوت حساسیت‌های دارویی، تفاوت بیماری‌ها و تنوع آنها، امر تشخیص و درمان دامها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و رشته تخصصی دامپزشکی حیات‌وحش به بررسی و درمان حیوانات موجود در حیات وحش می‌پردازد.

گفتنی است: جبیر نوعی غزال ایرانی است که شباهت بسیار زیادی به آهو دارد. جبیر چثه کوچکتری نسبت آهو داشته و در این گونه بر خلاف آهو، هر دو جنس نر و ماده دارای شاخ می باشند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

جبیر در گذشته جزو گونه‌های با پراکندگی مناسب در اکثر عرصه‌های بیابانی کشور بوده که متاسفانه بدلیل شکار غیرمجاز و تغییر کاربری عرصه‌های دشتی و بیابانی در چند سال گذشته از طبیعت بیشتر مناطق حذف گردیده و نسل این گونه زیبا در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.