نگهداری گربه ها و احتمال خطر بروز هاری در خراسان رضوی؛

۵ مورد مثبت بوده، یک مورد منفی؛ هنوز نتیجه برای دو مورد دیگر اعلام نشده

اخیرا مواردی از بیماری هاری در گربه های سطح شهر مشهد و برخی شهرستان های استان دیده شده است.
کد خبر  9599
خبر روز

به گزارش فاخته، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در این باره گفت: بر اساس آمار تا کنون و از ابتدای سال، از ۸ مورد نمونه برداری انجام گرفته، ۵ مورد مثبت بوده، یک مورد منفی و هنوز نتیجه برای دو مورد دیگر اعلام نشده است.

دکتر محمود قربان زاده افزود: افرادی که دارای گربه خانگی هستند ملزم به نگهداری این حیوان تحت نظر دامپزشک و رعایت واکسیناسیون دوره ای هستند.

وی افزود: هاری از جمله مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد که در صورت ابتلا انسان یا حیوان مرگ حتمی را به دنبال دارد و گوشتخواران اهلی و وحشی نظیر گربه، سگ، روباه و شغال حساس به بیماری بوده و می توانند در صورت ابتلاء، بیماری را به انسان و سایر حیوانات منتقل نمایند. 

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

قربان زاده یادآورشد: توصیه می‌شود مردم نسبت به انجام مراقبت‌های لازم و اقدامات پیشگیرانه در زمینه بیماری هاری در حیوانات خانگی خود حساس بوده و اقدامات بهداشتی لازم را از طریق مراکز درمانی دامپزشکی انجام دهند. 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.