ژاپن واردات مرغ از برزیل را از سر می گیرد

دولت ژاپن واردات مرغ از «سانتا کاتارینا» برزیل را از سر می گیرد.
کد خبر  9593
خبر مهم

به گزارش گروه بین الملل فاخته به نقل از رویترز، وزارت کشاورزی، جنگل‌داری و شیلات ژاپن روز جمعه اعلام کرد که ژاپن واردات مرغ از ایالت سانتا کاتارینا برزیل را پس از ممنوعیت ناشی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بسیار بیماری‌زا در طیور بومی از سر می‌گیرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که این ممنوعیت اعمال شده در 17 ژوئیه پس از تایید آن که طیور از ایالت سانتا کاتارینا عاری از این بیماری هستند، لغو شد.

پیش از این، بیانیه ای از سانتا کاتارینا به نقل از فرماندار جورجینیو ملو گفته بود که تحریم ها برداشته شده است.

دولت سانتا کاتارینا به توافقی دوجانبه بین برزیل و ژاپن اشاره کرد که اجازه می‌دهد تا 28 روز پس از اعمال ممنوعیت مربوط به شیوع، فروش مرغ از سر گرفته شود.

ملو گفت: «سانتا کاتارینا عاری از آنفولانزای مرغی است. فرماندار گفت: ما مرجعی برای سلامت حیوانات هستیم... و شیوع بیماری هم اکنون برطرف شده است.
ژاپن به طور موقت محصولات مرغ را از ایالت اسپریتو سانتو در اواخر ژوئن و از سانتا کاتارینا در اواسط جولای ممنوع کرده بود.

در ماه مه، برزیل اولین مورد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در پرندگان وحشی گزارش کرد. اما این کشور از نظر فنی عاری از این بیماری است زیرا هیچ شناسایی در گله های تجاری وجود ندارد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

داده های ABPA نشان می دهد که ژاپن در سال منتهی به جولای 257 هزار تن محصولات مرغ از برزیل خریداری کرده است که رشد سالانه 8.2 درصدی را نشان می دهد. این کشور همچنین بزرگترین واردکننده تخم مرغ برزیل در آن دوره بود.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.