ماجرای جلوگیری از تخلیه سه هزار تُن ذرت وارداتی در بندر امیرآباد چیست؟

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: حدود سه هزار تن محموله نهاده دام و طیور ذرت که شب گذشته وارد اسکله بندر امیرآباد شده بود به دلیل آلودگی از مبدا، تخلیه و ترخیص نشده است.
کد خبر  9561
خبر روز

به گزارش فاخته، حمزه آقاپور کاظمی در گفت و گو با ایرنا افزود: این محموله از مبدا دچار سوختگی، کپک زده و بوی نامساعد دارد که کارشناسان دامپزشکی در بررسی ها آن را فاقد مقررات تخلیه و ترهیصغ تشخیص دادند.

وی تصریح کرد: موضوع طی صورتجلسه ای به شرکت وارد کننده به کشور روسیه ابلاغ شد و کشتی با محموله ذرت عودت داده شده است.

این مقام مسئول ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی برای تولید خوراک دام و طیور و صدور مجوز ترخیص محموله های وارداتی نهاده های دامی جهت مصرف در مراکز پرورش و صدور مجوز برای ترانزیت فرآورده های خام دامی و نهاده های دامی از وظایف مهم سازمان دامپزشکی است، ادامه داد: همسو با این رویکرد حضور کارشناسان ناظر بهداشتی در در سه بندر استان شبانه روزی برای ارایه خدمات مور نظر است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تشدید نظارت بر روند بهداشت و سلامت محموله های وارداتی نهاده های دامی را در شرایط اقتصادی کنونی کشور الزامی و از دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی مرتبط تقاضا کرد نسبت به رعایت تمامی مقررات و قوانین اهتمام ورزند.

آقاپور کاظمی به اهمیت توجه ویژه به سلامت بهداشتی محموله های وارداتی به خصوص نهاده های دامی اشاره کرد و گفت: خوراک دام می تواند بهداشت دام و سلامت زنجیره غذایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد و به همین دلیل سلامت خوراک دام تضمین کننده سلامت انسان محسوب می‌شود.

همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم مازندران و همسو با رویکرد گسترش فعالیت اقتصادی واردات و صادرات محصولات مختلف از طریق دریای خزر، بنادر مازندران به خصوص بندر امیر آباد مرکز واردات انواع نهاده های دامی کشور شده است.

بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم باشکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا می کند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.