اعزام سریع اکیپ شبکه دامپزشکی مانه و سملقان به روستاهای سیل زده

رییس شبکه دامپزشکی مانه و سملقان از اعزام سریع اکیپ های دامپزشکی به روستاهای سیل زده جهت اقدامات بهداشتی و بررسی وضعیت خبر داد.
کد خبر  9540
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی مانه و سملقان، پیرو گزارش سیل در برخی روستاهای شهرستان، اکیپ شبکه دامپزشکی به روستاها اعزام و در معیت دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، دامداری ها، کندوی زنبور عسل و طیور آسیب دیده بازدید شد.

محمدرضا سروناز رییس شبکه دامپزشکی گفت: در پی وقوع سیل در منطقه مانه این شهرستان تیم واکنش سریع این شبکه جهت بررسی وضعیت به منطقه اعزام شد و شرایط دامداری ها، دام منطقه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت که  چند واحد دامداری تخریب و خوشبختانه تلفات دام بر اثر ریزش واحد رویت نشد.

وی ادامه داد: معاینه دام های آسیب دیده بر اثر سیل انجام گردید و توصیه های درمانی بهداشتی به صاحبان دامها ارائه گردید. همچنین یک زنبورستان که در معرض سیل قرار گرفته بود بازدید شد و توصیه های درمانی جهت جلوگیری از خسارت بیشتر به زنبوردار داده شد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

برخی روستاهای منطقه مانه و سملقان به دلیل قرار گرفتن درحاشیه  رودخانه اترک یکی از نقاط حساس استان در زمینه وقوع سیل در موارد بارش های شدید می باشد که اکیپ های شبکه دامپزشکی مانه و سملقان در این موارد خدمات فنی در زمینه جلوگیری از خسارت بیشتر و اقدامات بهداشتی شامل معاینه دامهای بیمار، واکسیناسیون، سم پاشی، ضدعفونی دامداریها، معدوم سازی دامهای تلف شده و غیره به دامداران ارائه می نمایند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.