نظارت بهداشتی دامپزشکی کرمان بر مراکز بخش خصوصی تحت نظارت دامپزشکی

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از نظارت بهداشتی دامپزشکی کرمان بر مراکز بخش خصوصی تحت نظارت دامپزشکی خبرداد.
کد خبر  9513
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود زین الدینی گفت: یکی از وظایف مهم دامپزشکی حفظ و حراست از حقوق مصرف کنندگان به ویژه دامداران و مرغداران است و در این راستا نظارت بر تاریخ مصرف دارو‌ها و جلوگیری از ورود دارو‌های قاچاق و فاقد مجوز به چرخه توزیع دارو‌های دامی از جمله این حقوق است که تاکنون با نظارت‌های مستمر بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان محقق شده است.

زین الدینی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد بازدید از مراکز بخش خصوصی شامل داروخانه ها، درمانگاه‌ها، مراکز مایه کوبی و آزمایشگاه‌ها صورت گرفته است افزود: در این بازدید‌ها آیتم‌های مختلف فنی از جمله بررسی نسخه‌های دارویی، رعایت شرایط نگهداری دارو‌ها، چک کردن وضعیت انبار، دمای محیط و یخچال، عدم وجود اقلام و دارو‌های غیر مجاز و تقلبی، قیمت گذاری صحیح و داشتن اتیکت قیمت بر روی دارو‌ها، عدم نگهداری و فروش سموم و دارو‌های تاریخ گذشته، رعایت مسائل بهداشتی، حضور مسئول فنی و ... مورد بررسی و ارزیابی بازرسان قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه فروش دارو بدون نسخه و خرده فروشی دارو در داروخانه‌های دامپزشکی ممنوع است، گفت: داروخانه و مراکز مایه کوبی دامپزشکی باید دارو و واکسن‌های مورد نیاز خود را از مراکز پخش استانی که مورد تایید سازمان دامپزشکی هستند تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از طریق مراجع ذیصلاح با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان در پایان با تاکید بر اینکه دامپزشکی با همکاری بخش خصوصی و نظارت‌های مستمر و جدی بخش دولتی بر فعالیت آن‌ها شرایط سالم بودن دام و فراورده‌های خام دامی را در منطقه فراهم می‌سازد، از دامداران و مرغداران عزیز درخواست کرد: از خرید و مصرف بی رویه دارو بدون مشورت دامپزشک خودداری و در هنگام دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضاء و نحوه مصرف آن توجه کنند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.