کسب رتبه برتر اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در ارزیابی مایه کوبی طرح ملی واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سال جاری

دکتر محمد شفائی معاونت سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی از کسب رتبه برتر اداره کل دامپزشکی این استان در ارزیابی دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور در طرح ملی واکسیناسیون PPR (طاعون نشخوار کنندگان کوچک) خبر داد.
کد خبر  9508
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی این استان گفت: سازمان جهانی بهداشت دام ( OIE ) بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را در زمره بیماری های بسیار مسری فرامرزی با پیامدهای جدی اجتماعی اقتصادی طبقه بندی کرده است  که همگام با برنامه جهانی کنترل و ریشه کنی PPR و با توجه به هدف گذاری سازمان دامپزشکی کشور جهت حرکت در این مسیر و در راستای به صفر رساندن رخدادهای بالینی بیماری ، برنامه ملی واکسیناسیون عمومی رایگان از ابتدای سال 1400 در جمعیت دام سبک کشور ابلاغ گردید که اداره کل دامپزشکی استان طی سه سال متوالی و در هر سال حدودا بالای 90 درصد جمعیت دام سبک استان با اولویت واکسیناسیون دام های سبک روستایی عشایری و واحدهای دامی واقع در داخل و شعاع پیرامونی مناطق حفاظت شده محیط زیست و واحدهای پرخطر را تحت پوشش مایه کوبی قرار داد و خوشبختانه در این مدت موردی از کانون بیماری PPR در استان شناسایی نگردید.

شفائی ادامه داد بر اساس ارزیابی دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی اداره کل دامپزشکی استان در طرح پیش رو در سال جاری که از ابتدای اردیبهشت ما آغاز گردیده است رتبه اول در مقایسه با سایر استان ها را کسب نمود.

وی این دستاورد را حاصل تلاش و کار تیمی کارشناسان و پرسنل دامپزشکی شهرستان ها دانست .

شفائی گفت: لکه گیری و پوشش کامل در واحدهایی که احیانا تا کنون تحت برنامه واکسیناسیون قرار نگرفته است در دستور کار قرار دارد و در اسرع وقت و همزمان با برنامه ملی مایه کوبی خواهند شد . 

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه همکاران ابراز امیدواری کرد که همچنان شاهد موفقیت های دامپزشکی استان در پیشبرد اهداف سازمانی و تحقق پیش بینی های عملیاتی باشیم .

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.