۴۷ مورد هاری در حیات وحش خراسان رضوی شناسایی شد

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۷ مورد مثبت ابتلا به هاری از مجموع ۶۷ مورد مشکوک نمونه‌برداری در حیات وحش استان رسیده است.
کد خبر  9432
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر محمدرضا بهروزیان شریف در گفتگو با شهرآرانیوز افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ قلاده سگ، یک سر اسب، یک راس الاغ، یک قلاده شغال، سه راس گاو وگوساله و چهار قلاده گربه مبتلا به هاری بوده‌اند که معدوم سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی ۱۱ سال گذشته هیچ موردی از ابتلای انسانی به این بیماری کشنده نداشته‌ایم، گفت: در جهت کنترل بیماری هاری در حیوانات، واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار در دستور کار است.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی ۷۵ هزار قلاده واکسیناسیون در این بخش انجام شده که از ابتدای امسال ۶۳درصد کار با واکسینه کردن ۴۷ هزار و۳۰۳ قلاده سگ صاحبدار در استان محقق شده است.

بهروزیان با اشاره به اینکه ۱۸۹ درصد از پیش بینی چهار ماه امسال در امر واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار جلوتر هستیم، اظهار کرد: واکیسناسیون هاری در غیر از گوشتخواران در موارد خاص انجام می‌شود و آنهم زمانی است که حیوانات غیرگوشتخوار دارای علائم بیماری می‌شوند که اقدام به واکسینه کردن کانون بیماری می‌کنیم.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: در این راستا از ابتدای سال تا کنون واکیسناسیون ۷۰۹ راس گاو، ۹۹۶ راس گوسفند، ۱۳ سر اسب،۱۱ راس الاغ و ۱۰۸ قلاده گربه در برابر بیماری هاری در استان انجام شده است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.