تایید هشتمین مورد بیماری هاری در یک گربه خیابانی در سال جاری در شهرستان بیرجند

دکتر حمزه ئی، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند ضمن بیان این خبر افزود: از یک گربه خیابانی که توسط یکی از شهروندان با علایم مشکوک به بیماری هاری به کلینیک شبکه دامپزشکی ارجاع داده شده بود نمونه برداری صورت گرفت که پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی متاسفانه نتیجه بیماری هاری در آن به تایید رسید.
کد خبر  9429
خبر روز

 به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند، حمزه ئی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این هشتمین نمونه بیماری هاری می باشد که توسط نتایج آزمایشگاهی به تایید رسیده است.

وی ادامه داد: از این 8 مورد 3 مورد مربوط به سگ ها و 5 مورد مربوط به گربه های خیابانی می باشد.

حمزه ئی گفت:  آمار بالای گربه های خیابانی در بیماری هاری در شهرستان بیرجند بسیار نگران کننده است که می بایست در این خصوص چاره اندیشی شود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی گفت: در خصوص سگهای ولگرد اکیپهای عملیاتی شهرداری در شهر و دهیاری ها در روستا با تمام توان در حال جمع آوری و ساماندهی سگهای ولگرد می باشند اما در خصوص گربه های خیابانی هنوز اقدام موثری در این خصوص انجام نشده که می بایست به شهروندان آگاهی بخشی و اطلاع رسانی  مناسبی صورت پذیرد تا با خیال راحت ، خود و فرزندانشان در کوچه و معابر به این گربه های خیابانی نزدیک نشوند و از غذا دهی و ارتباط مستقیم با این حیوانات جدا خودداری نمایند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.