معدوم سازی یک لاشه گاو مبتلا به تیلریوز در کشتارگاه دام جغتای

رئیس شبکه دامپزشکی جغتای از معدوم سازی یک لاشه گاو مبتلا به تیلریوز خبر داد.
کد خبر  9400
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر مولود برومند رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: با توجه به گزارش کارشناس نظارت بهداشتی کشتارگاه مبنی بر مشاهده یک لاشه مشکوک به زردی، لاشه مذکور توقیف و جهت بررسی بیشتر نمونه گیری انجام شد، که با توجه به تایید آزمایشگاه مبنی بر زردی پاتولوژیک، لاشه به صورت بهداشتی معدوم گردید.

وی افزود: بیماری تیلریوز یک بیماری مشترک نیست و فقط در دام مشاهده می گردد. دام مبتلا به بیماری تیلریوز، دارای علائمی چون تب، بی اشتهایی، تورم غده های لنفاوی، زردی مخاطات و همچنین کم رنگ شدن مخاطات به دلیل کم خونی می باشد.

برومند ادامه داد: در صورت عدم درمان به موقع، دام تلف می گردد. تب دار بودن لاشه، زردی گوشت دام، زرد بودن رباط ها، خونریزی در روی عضله قلب، تورم غدد لنفاوی و خونریزی در شیردان از نشانه‌های بیماری در لاشه بوده و باعث می گردد گوشت دام مبتلا برای مصرف انسانی مناسب نباشد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

رئیس شبکه دامپزشکی جغتای در پایان اظهار داشت: بیماری تیلریوز یک بیماری انگلی می باشد که از طریق کنه ها به دام منتقل شده و با توجه به فعالیت کنه ها در فصول گرم سال، مهمترین راه پیشگیری از این بیماری سمپاشی اصولی و به موقع دامداری و بدن دام می باشد. همچنین تزریق واکسن تیلریوز در فصل زمستان نیز جهت پیشگیری از این بیماری موثر می باشد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.