در نشست کارشناسان نظارت استان خراسان رضوی عنوان شد:

لزوم نظارت کارشناسان شرعی و بهداشتی بر کار یکدیگر/ در نظارت ها مراقب باشیم با ندانم کاری سرمایه مردم را هدر ندهیم + تصاویر

در اولین روز کاری سرپرست جدید اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، نشست هم اندیشی با کارشناسان این اداره در شهرستان های خراسان رضوی با حضور بیش از 100 نفر از بازرسان نظارت شهرستان ها برگزار شد.
کد خبر  9391
خبر روز

به گزارش فاخته، درابتدای این نشست، حجت الاسلام محمد حسن شورورزی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خطاب قرآن کریم به تمام مردم هست که از غذای پاک و حلال استفاده کنید و اینکه انسان به طعام خود بنگرد و این موضوع، اهمیت مساله غذا را نشان می دهد و در این زمینه شما به عنوان کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، دارای نقش محوری هستید.

وی تصریح کرد: در ایامی که عهده دار مسئولیت هستید نهایت دقت و تلاش خود را در زمینه سلامت فرآورده های خام دامی به کار بگیرید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی یادآور شد: شما مجاز هستید در زمینه نظارت شرعی به طور کامل ورود کنید و دقت داشته باشید که شروع کشتار باید و حتما با حضور ناظر شرعی باشد و این دستور مقام قضایی است که شما باید نظارت کنید در این زمینه.

شورورزی در انتها خواستار برخورد با عرضه آبزیان حرامی نظیر، لابستر و... در صورت مشاهده در بازار شد.

دکتر محمود قربان زاده، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی دراین نشست ضمن اهمیت فعالیت های نظارتی در سلامت مردم افزود: در حوزه دامپزشکی، قوانین خوب و محکمی داریم که باید هر از گاهی، مرور کنیم و با دقت این موارد را مطالعه کنیم.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی گفت: با تمام توان، در جهت ارتقای سلامت و امنیت غذایی تلاش کنید و با هر نوع تخلفی برابر مقررات برخورد کنید.

دکتر سیدمحمدمهدی احمدی ، سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این نشست، افزود: نظارت به عنوان آینه دامپزشکی است؛ چرا که مردم نتیجه زحمات و تلاش های ما را به طور مستقیم می بینند و لذا این مورد، اهمیت مساله را نشان می دهد.

وی گفت: در نظارت بهداشتی باید درست ببینیم و بیدار باشیم و مراقب باشیم خطوط قرمز امنیت غذایی زیر پا گذاشته نشود.

احمدی خاطرنشان کرد: مردم در اقصی نقاط استان و کشور که فرآورده های خام دامی خرید می کنند به امید ما هستند و ما باید پاسخگوی این اعتماد باشیم.

وی یادآور شد: در هر دو بعد نظارت بهداشتی و شرعی، فعالانه  عمل کنید  ,در صورت کم کاری ناظرین شرعی، بایستی کم کاری ها در این بخش را گزارش کنید و متقابلا ناظرین شرعی نیز در قبال شما چنین وظیفه ای دارند.

.در انتهای این نشست، جلسه پرسش و پاسخ برگزار  شد

 
خبرهای مرتبط
تصاویر خبر
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.