۱۴۰ میلیون تومان جریمه، جزای حمل مرغ زنده بدون مجوز دامپزشکی

مسئول حقوقی اداره کل دامپزشکی کردستان از صدور رای محکومیت دو نفر که اقدام به حمل مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای حمل کرده بودند، خبر داد.
کد خبر  9313
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان، آرش معزی در این باره اظهار داشت: اکیپ‌های اداره کل دامپزشکی کردستان در اجرای وظایف قانونی دو خودروی ایسوزو حامل مرغ زنده که به صورت غیر مجاز و بدون گواهی بهداشتی قرنطینه‌‌ای حمل دامپزشکی را در یکی از محورهای مواصلاتی استان توقیف کرده و متخلفین را به نهادهای قضایی معرفی نمودند. 

معزی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا(تعزیرات حکومتی) بعد از بررسی محتویات پرونده تشکیل شده علیه این افراد، رای به مجرمیت این اشخاص صادر و آنها را به پرداخت مجموعا 140 میلیون تومان محکوم کرد. 

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

مسئول واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان کردستان در پایان با بیان این مطلب، که هرگونه نقل و انتقال دام زنده و فرآورده‌های خام دامی با اخذ مجوز حمل بهداشتی امکان پذیر است اذعان داشت: به استناد ماده ۴ آیین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال‌، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی موضوع بند د ماده (۳) و بند ب ماده (۵) قانون سازمان دامپزشکی، هرگونه نقل و انتقال دام زنده(از جمله مرغ زنده)، فرآورده‌های خام دامی، دارو و مواد بیولوژیک نیازمند اخذ مجوز بهداشتی حمل از سازمان دامپزشکی کشور یا ادارات کل دامپزشکی استان‌ها می‌باشد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.