در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح بیمارستان های مجهز دامپزشکی در سطح استان کرمان خواهیم بود

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور در سفر به کرمان با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان دیدار نمود و گفت: استان کرمان در صنعت دارویی دامپزشکی در کشور پیشرو می باشد.
کد خبر  9307
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر حسن ویشته معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: با توجه به مساحت زیاد استان کرمان و وجود چندین شرکت پخش دارو و کارخانه دارو و مکمل سازی  وتاک در سطح استان، استان کرمان به عنوان یکی از استان های تاثیرگذار در حوزه دارویی جنوب شرق کشور شناخته می شود.

وی با بیان اینکه تشخیص به موقع بیماری‌های دامی اهمیت ویژه‌ای در بهداشت و سلامت جمعیت دامی، پیشگیری از انتشار عوامل بیماری‌زا و جلوگیری از بروز بحران‌ها در جامعه دارد، اظهار کرد: آزمایشگاه مرجع و منطقه ای اداره کل دامپزشکی استان کرمان بعنوان یکی از شاخص ترین ازمایشگاه های جنوب شرق کشور توانسته است در بحث تشخیص بیماری ها موثر باشد بطوری که این آزمایشگاه درخصوص برخی آزمایشات معین کشوری محسوب می‌شود و خدمات شایان توجهی را نیز به سایر استان‌ها ارائه می‌دهد.

این مقام مسئول با اظهار امیدواری درخصوص تخصیص بودجه و اعتبارات لازم جهت تکمیل تجهیزات ازمایشگاهی دامپزشکی کرمان و بهسازی ساختمان دامپزشکی کرمان  از سوی استانداری  بیان نمود: امیدواریم در اینده نزدیک شاهد ارتقای  سطح بندی این ازمایشگاه مهم جنوب شرق کشور باشیم.

در ادامه دکتر صدیقه کاظمی نیا سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان کرمان خدمات موثری را ارائه می نماید، گفت: ازمایشات دامپزشکی با هدف تشخیص و درمان انواع بیماری‌های دام و طیور، بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی-تولیدی بمنظور تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان و حفظ ذخایر و سرمایه‌های دامی صورت می گیرد.

وی گفت: ازمایشگاه مرجع و منطقه ای توانسته است نمونه های تشخیص بیماری های انفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب برفکی، مرس(کروناویروس) به روش PCR و مشمشه به روش CFT  و بروسلوز با متدهای سرولوژی و کشت از سایر استانهای کشور را تحت پوشش قرار دهد.

دکتر کاظمی نیا افزود:  استان کرمان دارای 89 داروخانه دامپزشکی، 11 کارخانه مکمل سازی و داروسازی و شرکت پخش دارو و پخش استانی، شش ازمایشگاه دامپزشکی،  71 درمانگاه دامپزشکی،  57 مرکز مایه کوبی دام می باشد.

در ادامه دکتر بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان گفت: از انجایی که استان کرمان بهشت معادن کشور لقب گرفته است و پتانسیل بالایی در مبحث کشاورزی و دامپروری دارد، سالانه حدود 7/5  میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید شده و برخی از محصولات به 60  کشور جهان صادر می شود .

وی با بیان اینکه استانداری کرمان با مجموعه دامپزشکی تعامل و همکاری خوبی دارد، افزود: اداره کل دامپزشکی استان کرمان با داشتن نیروهای متخصص و کارآمد به یکی از مجموعه های علمی استان و کشور تبدیل شده است بطوری که نیروهای زبده این اداره کل در بحث مبارزه با بیماری های دامی گامهای مهمی را در سطح استان برداشته اند که جای دارد از این مجموعه تقدیر و تشکر شود.

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان گفت: با توجه به شعار سالجاری" مهار تورم و رشد تولید" استانداری کرمان با جدیت آماده همکاری با مجموعه دامپزشکی را دارد که در همین راستا در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح بیمارستان های مجهز دامپزشکی در سطح استان خواهیم بود و از کارخانه دارویی و مکمل سازی وتاک و سایر مراکز دامپزشکی استان حمایت کامل می کنیم.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

لازم به ذکر است معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور در سفر به کرمان به همراه دکتر سلیمانی معاون دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور از کارخانه مکمل و داروسازی وتاک شهرستان سیرجان و  بخش های مختلف کارخانه شامل انبار مواد اولیه، پخش تولید مکمل، انبار محصولات خط تولید دارو و ... بازدید نمودند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.