مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی:

هزینه‌های درمان دام‌های دامداران افزایش پیدا کرده است و دامداران رغبتی به نگهداری دامهای خود ندارند

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی بیان کرد: خشکسالی‌ها و گرانی نهاده‌های دامی و هزینه‌های درمان دام‌های دامداران افزایش پیدا کرده است و دامداران رغبتی به نگهداری دامهای خود ندارند.
کد خبر  9299
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری موج، جواد اعلمی؛ مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: خشکسالی ها و گرانی نهاده‌های دامی و هزینه‌های بالای درمان موجب کاهش ۴۰ درصدی دام خراسان رضوی شده است.

اعلمی این سخنان را در مراسم سرپرست جدید شبکه دامپزشکی شهرستان بردسکن ابراز کرد و در ادامه گفت: هزینه‌های درمان دام‌های دامداران افزایش پیدا کرده است و دامداران رغبتی به نگهداری دامهای خود ندارند و سازمان دامپزشکی حمایت‌های خود را فقط در حد انجام واکسیناسیون و درمان‌های ضد انگلی رایگان انجام می‌دهد.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: یکی از نگرانی‌های دامپزشکی استان ازدیاد جمعیت سگ‌های ولگرد و بلاصاحب استان است که اشاعه بیماری‌های هاری را افزایش داده است.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

اعلمی تاکید کرد: اگر فکر اساسی برای کنترل آن‌ها برداشته نشود استان با خطر جدی مواجه خواهد شد و دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های بلا صاحب از وزارت کشور ابلاغ شده است که باید شهرداری‌های استان این دستورالعمل را اجرایی کنند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.