رئیس هیئت مدیره کشتارگاه صنعتی اردبیل عنوان کرد:

با ۸ درصد ظرفیت کشتارگاه اردبیل کار می کنیم/ ضرورت برنامه ریزی برای واردات گوشت

رئیس هیئت مدیره کشتارگاه صنعتی اردبیل با اذعان بر اینکه در حال حاضر با ۸ درصد ظرفیت کشتارگاه کار می کنیم، افزود: برای برون رفت از این موضوع و کاهش قیمت گوشت مصرفی مردم نیازمند برنامه ریزی منسجم برای وارادت دام زنده از آسیای میانه می باشیم.
کد خبر  9289
خبر روز

به گزارش فاخته، یعقوب عزیززاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کشتار کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر با ظرفیت ۸ درصد کشتارگاه کار می کنیم.

وی افزایش قیمت گوشت را عامل کاهش مصرف مردم دانست و گفت: طبق آمارهای اعلام شده سرانه مصرف گوشت در سال های گذشته ۱۸ کیلوگرم به ازای هر نفر بود که در سال جاری به ۳ کیلوگرم معادل یک ششم کاهش پیدا کرده است.

عزیززاده بیان کرد: کشتار قاچاق معضل دیگری است که دامپزشکی استان باید بر آن نظارت کند چراکه حذف معاینات دام مریض و کشتار و فروش گوشت آن می تواند سلامتی مصرف کنندگان را تهدید کند.

وی از کاهش دام زنده در استان خبر داد و اظهار کرد: اکثر دامپروری ها و پرواربندی ها به خاطر افزایش قیمت نهاده های دامی و نبودن علوفه سبز تعطیل شده اند.

رئیس هیئت مدیره کشتارگاه صنعتی اردبیل با اعلام اینکه خشکسالی باعث شده در فصل بهار مراتع از علوفه سبز خالی شود و عشایر برای چرای مناسب دام خود با مشکل مواجه شوند، تصریح کرد: علوفه خریداری شده توسط عشایر پروتئین لازم را ندارد و گوشت دام زنده و احشام عشایر را افزایش نمی دهد.

عزیززاده از عدم برنامه ریزی لازم برای واردات دام زنده به استان خبر داد و گفت: مسئولان و متولیان امر باید مشکلات مردم را لمس کنند و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

وی واردات دام زنده از آسیای میانه و کشورهای قزاقستان، مغولستان، داغستان و سایر کشورهای این حوزه را برای کاهش قیمت گوشت قرمز در استان لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: با صحبتهایی که با معاون وزیر امور خارجه داشته ایم این روش را برای افزایش کشتار دام در استان اردبیل پیشنهاد داده ایم و می توانیم برای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گوشت قرمز دامی را صادر کنیم.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

عزیززاده تصریح کرد: در حال حاضر در این کشتارگاه ۴۰۰ نفر مشغول به کار می باشند که در صورت تداوم این روند شاهد تعدیل نیرو خواهیم بود و برای خروج از وضعیت فعلی، برنامه ریزی دستگاههای دولتی مربوطه لازم و ضروری می باشد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.