چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

توقیف 110 کارتن تخم مرغ خوراکی در نهبندان

بیش از هزار کیلوگرم تخم‌مرغ که بدون دریافت گواهی بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی وارد شهرستان نهبندان شده بود، توقیف شد.
کد خبر  9258
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محسن آهنی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: طی بازدید کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان از یک واحد عرضه فرآورده های خام دامی، 110 کارتن تخم مرغ به وزن یک هزار و یکصد کیلوگرم مشاهده و به دلیل عدم دریافت گواهی بهداشتی_ قرنطینه ای دامپزشکی، محموله توقیف گردد.

وی افزود: بر اساس ضوابط و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور نقل و انتقال تخم مرغ خوراکی با اخذ گواهی بهداشتی_ قرنطینه ای دامپزشکی امکان پذیر است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: یکی از اهداف برنامه ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی و تضمین سلامتی تخم مرغ را می توان به بهبود و تقویت سیستم کنترل و نظارت دقیق بر روند تولید تا عرضه سالم و بهداشتی با رعایت زنجیره سرد و امکان ردیابی تخم مرغ در تمام زنجیره تولید اشاره نمود.

 

 آهنی تصریح کرد: جلوگیری از تخم مرغ کثیف، ترک خورده، شکسته یا فاسد و جلوگیری از عرضه در فضای باز و در معرض تابش نور خورشید، جلوگیری از ایجاد آلودگی ثانویه و افزایش عمر ماندگاری از دیگر برنامه ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ می باشد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی یادآور شد: محموله تخم مرغ توقیف شده تا مشخص شدن وضعیت سلامت، ضبط موقت شد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.