شناسایی مورد مثبت هاری در شهرستان طرقبه شاندیز

یک مورد جدید مثبت هاری در یکی از مناطق روستایی شهرستان شناسایی شد.
کد خبر  9244
خبر روز

به گزارش فاخته، دکتر علیرضا قدرتی رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: با گزارش یک مورد سگ مشکوک به هاری در یکی از روستاهای شهرستان و انجام مراقبت غیرفعال بیماری توسط کارشناسان این اداره، از دام مذکور نمونه برداری و با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان به آزمایشگاه مرجع هاری ارسال شد و متاسفانه نتیجه مثبت اعلام شد.

وی عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تعداد  21 مورد سگ مشکوک به هاری بررسی و از این تعداد تمامی 21  سگ از لحاظ بیماری هاری مثبت اعلام شده است.

قدرتی ادامه داد: خوشبختانه با افتتاح مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب و انجام طرح CNVR  در شهرستان امیدواریم روند بیماری کاهشی گردد و دیگر شاهد مورد مشکوکی از هاری در شهرستان نباشیم.

وی در خصوص این طرح توضیح داد: طرح CNVR در واقع ساماندهی سگ های بدون صاحب، عقیم سازی، واکسیناسیون، درمان های ضد انگلی و رها سازی حیوان در منطقه جمع آوری شده می باشد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

قدرتی همچنین در پایان از دامداران و روستاییان درخواست کرد، برای واکسیناسیون علیه بیماری هاری با اکیپ های اعزامی اداره دامپزشکی همکاری کنند و در صورت مواجهه با حیوانات با علائم مشکوک، موارد را حتما به اداره دامپزشکی با شماره تماس 35511553 گزارش دهند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • ناشناس
    می گوید:
    توی طرقبه چه خبره این همه آمار هاری می دن؟
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.