برگزاری جلسه با مسئولین فنی مراکز مایه کوبی و مایه کوب های بخش خصوصی در شبکه دامپزشکی بجنورد

در این جلسه مسئولین فنی مراکز مایه کوبی و مایه کوب ها نیز مشکلات موجود در بخش خصوصی را بیان نمودند.
کد خبر  11119
خبر روز

به گزارش فاخته، رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد گفت: با توجه به شروع واکسیناسیون دام سبک، به همکاران مایه کوب تاکید گردید تا در زمان مراجعه به روستا در صورت وجود بیماری در واحد، از واکسیناسیون خودداری نموده مراتب سریعا به شبکه گزارش شود. همچنین نوع واکسنهایی که به دام تزریق می شود و اهمیت آن برای دامدار تشریح گردد چون این موضوع علاوه بر ایجاد انگیزه برای همکاری باعث می شود در زمان مانیتورینگ نیز اطلاعات درست از دامدار دریافت گردد.

دکتر ولی عابدی گفت: تسریع در اجرای عملیات واکسیناسیون با اولویت واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک با در نظر گرفتن محدوده اجرای طرح (15 فروردین لغایت 31 خرداد) مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: همراه داشتن مواد ضدعفونی کننده، داروهای ضدالتهاب و ضد حساسیت الزامی است و مسئول مرکز موظف به تهیه و تحویل آن به مایه کوب ها می باشد و با توجه به اینکه به هر واحد دو مرتبه مراجعه خواهد شد رعایت زمان بین دو واکسیناسیون مدنظر قرار گیرد.

عابدی عنوان نمود: همکاران بایستی در نظر داشته باشند که در واکسیناسیون بروسلوز بره و بزغاله ماده و ثبت دقیق تاریخ واکسیناسیون و نام افراد تحت پوشش واکسن جهت خونگیری و تیترسنجی ضروری بوده و ایجاد تیتر کافی مورد انتظار می باشد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد در پایان افزود: تلاش برای پوشش کامل دام های واحدهای اپیدمیولوژیک واگذار شده به بخش خصوصی صورت گیرد و برای این منظور تماس تلفنی و ایجاد هماهنگی با شورا و دهیار روستا و دامداران روستا به صورت مناسب صورت گیرد. در صورت عدم همکاری تنظیم صورتجلسه عدم همکاری الزامی است.

در این جلسه مسئولین فنی مراکز مایه کوبی و مایه کوب ها نیز مشکلات موجود در بخش خصوصی را بیان نمودند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.