۹۳ میلیارد ریال به مراکز مایه‌کوبی کردستان پرداخت شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: امسال ۹۳ میلیارد ریال به مراکز مایه کوبی تحت نظارت این اداره کل در ازای واکسیناسیون دام پرداخت شد.
کد خبر  10883
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از ایرنا، مصطفی رهبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این میزان اعتبار به مراکز واکسیناسیون بخش غیر دولتی طرف قرارداد با دامپزشکی در سال جاری پرداخت شده است.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و ‌واگذاری تصدی گری‌ها به مراکز بخش خصوصی و به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام در قالب خرید خدمت در سال‌جاری قراردادهایی با مراکز مایه کوبی مجاز دامپزشکی بخش غیردولتی به منظور واکسیناسیون تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان کوچک، نیوکاسل طیور بومی، بروسلوز گاو و گوساله، آبله و شاربن منعقد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی کردستان یادآور شد: حجم قرارداد واکسیناسیون تب برفکی، نیوکاسل طیور بومی و هاری گوشتخواران در ۲ ماه پایانی سال در حال اجرا است.

رهبر ادامه داد: برای این مهم حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده تا قبل از پایان سال به طور کامل پرداخت شود.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۵۰ هزار تن شیرخام تولید می کند در حالیکه مصرف سالانه آن حدود ۴۵ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن نیز گوشت قرمز است.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

جمعیت دامی استان کردستان حدود سه میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.